Pojazdy

Ilustracje:
Kiko Argüello
Tłumacz:
Katarzyna Grzyb
Wydawcy:
HarperCollins Polska
Harperkids
Wydane w seriach:
Akademia Mądrego Dziecka
Akademia Mądrego Dziecka. Moja książeczka z okienkami
ISBN:
978-83-276-8721-0
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - Katalog centralny

Książeczka na swoich stronach pokazuje różne formy i możliwości przemieszczania się ludzi. Na pierwszej stronie poznajemy samochód. Dowiadujemy się, że aby auto mogło jechać potrzebuje benzyny, którą tankujemy na stacji benzynowej przy dystrybutorze. Innymi przedstawionymi pojazdami są pociągi, tramwaje czy metro, które potrzebują szyn, żeby móc się poruszać. Uczymy się słów powiązanych z tą formą komunikacji jak: peron, dworzec czy tory. Kolejna rozkładówka przedstawia samolot, helikopter i rakietę, czyli wszystko to co lata pomiędzy chmurami. Na koniec zapoznajemy się z jednostkami pływającymi od małych żaglówek po statki towarowe. Książeczka Pojazdy przedstawia ciekawostki o pojazdach, dodatkowo ma okienka, które po otworzeniu zawierają dodatkowe informacje o danym pojeździe.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo