Flora szuka skarbów

Autor:
Gabriela Rzepecka-Weiss
Ilustracje:
Maciej Szymanowicz
Wydawcy:
Dwukropek (2024)
Wydawnictwo Juka-91
ISBN:
978-83-8141-768-6
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
rodzina
zbiory opowiadań
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Czy w pochmurne, deszczowe dni zawsze musi być nudno? Mama Flory i Kacpra udowadnia całej swojej rodzinie, że jednak niekoniecznie. A ich wspólna domowa przygoda rozpoczyna się od z pozoru banalnej prośby mamy o ułożenie w pary dopiero co wysuszonych skarpetek. Tak naprawdę skarpetki to tylko pretekst, pod którym kryje się zaproszenie do wzięcia udziału w fascynującej wyprawie. Chcąc, nie chcąc dzieciaki wraz z tatą bez najmniejszego namysłu zaintrygowani znalezioną w praniu tajemniczą mapą wyruszają na poszukiwanie ukrytego skarbu. Pomagają przy tym, w dość zawadiacki i nieoczywisty sposób, mamie w robieniu codziennych porządków. Mały czytelnik również musi przyłączyć się do tej zabawy, bo i dla niego autorka przygotowała konkretne wyzwania… • „Flora szuka skarbów” to świetne, interaktywne opowiadanie idealne dla całej rodziny. Pełne dobrego humoru, napisane z pomysłem, niebanalne, ani nudne. Książka ta buduje dobre relacje z małym czytelnikiem i z pewnością zachęci każde dziecko do dalszego obcowania z literaturą. Z całego serca polecam. Świetny tytuł.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo