Antyświat

Tytuł oryginalny:
Liens artificiels
Autor:
Nathan Devers
Tłumacz:
Beata Geppert
Wydawcy:
Znak Horyzont (2024)
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
ISBN:
978-83-240-8940-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Juliana Ursyna Niemcewicza w Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy - Katalog księgozbioru
4.0

Świat nie ma Julienowi Libératowi nic do zaoferowania. Dziewczyna go rzuciła, z Paryża wygnała go bieda, a jego kariera muzyczna szoruje po dnie. Zanim zupełnie się podda, postanawia stworzyć dzieło życia… ale najpierw loguje się do Antyświata. Musi odpocząć. W ten sposób na wirtualny świat przychodzi Vangel. Adrien Sterner oferuje światu wszystko. Dzieło jego życia, Antyświat, to pierwsza prawdziwa wirtualna rzeczywistość, zaprojektowane z diabelską precyzją i boskim rozmachem lustrzane odbicie Ziemi. Wystarczy założyć konto i zacząć od zera. A nad wszystkim czuwać będzie on: wizjoner, technokrata i pan cyfrowego stworzenia… Tylko co, jeśli wzniesiesz się tak wysoko, że staniesz w oko w oko z samym Bogiem?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Iluzja na wyciągnięcie ręki – DKK Oddział „Czechowice” • Pierwsze spotkanie DKK Oddziału „Czechowice” po wakacjach zaowocowało dyskusją nad książką młodego, francuskiego autora – Nathana Deversa. • “Antyświat” Nathana Deversa, to książka, która wciąga czytelnika w wir intrygującej historii, pełnej tajemnic i nieoczekiwanych zwrotów akcji. Autor z niezwykłą precyzją kreuje świat, w którym rzeczywistość miesza się z fikcją, a granice między dobrem a złem są nieostre. • “Antyświat” to nie tylko trzymająca w napięciu opowieść, ale również przemyślana refleksja nad naturą rzeczywistości, ludzkimi słabościami i możliwościami. Autor zmusza czytelnika do zadania sobie pytań o to, co jest prawdziwe, a co jedynie iluzją. • Klubowicze odebrali książkę bardzo subiektywnie. W oparciu o wiedzę o nowych technologiach i świecie wirtualnym mamy świadomość, jak cienka jest granica pomiędzy naszym światem rzeczywistym, a tym iluzorycznym, stworzonym w założeniu dla rozrywki. • ~KD
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo