Plamek i Brudek

Inne tytuły:
paskudaśna nocowanka
fujkowa podróż
Autor:
Jelena Pervan
Ilustracje:
Jelena Brezovec
Tłumacz:
Marta Grabowska
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2024)
ISBN:
978-83-8299-431-5
Więcej informacji...
4.0

Plamek i Brudek to dwie złośliwe bakterie. Wprost uwielbiają wszystko, co smrodliwe, paskudne, glutaśne i brudaśne. Zawsze są blisko dzieci, które zapominają o codziennym dbaniu o higienę – nie myją rąk ani zębów, nie czeszą włosów, nie lubią zmieniać skarpetek i sprzątać w swoim pokoju. To właśnie wtedy Plamek i Brudek stają się ich najlepszymi przyjaciółmi i nie opuszczają ich na krok. Siedzą sobie pod brudnymi paznokciami albo w dziurawym zębie i wymyślają najohydniejsze zabawy. [empik.com]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Plamek i Brudek to dwie złośliwe bakterie. Są w zasadzie niezniszczalne. • Tym razem dzięki małej, zbuntowanej Ricie odbyły bardzo fujkową podróż. Rita nie cierpi myć włosów, w związku z tym to właśnie na jej głowie Plamek i Brudek odkryli istny raj dla siebie. Dziewczynka szła w zaparte i po tygodniu niemycia swojej głowy nadal stawiała opór. Jej włosy w tym momencie były już naprawdę super tłuste, skołtunione i co gorsza niesamowicie cuchnące. Dopiero dzięki swemu przyjacielowi Patrykowi Rita zdecydowała się na szybką kąpiel. W związku z tym Plamek i Brudek znów byli zmuszeni uciekać w siną dal… • W drugim opowiadaniu poznajemy szaloną babcie Brudka - Upaćkankę. Babcia niegdyś upodobała sobie pokój małej Paulinki. Ta wesoła, rezolutna dziewczyna nie znosiła sprzątać we własnym pokoju. Na pytania rodziców kiedy ma zamiar zadbać w nim o prządek zawsze znalazła jakąś, niekoniecznie mającą sens, wymówkę. Często odpowiadała w bardzo niegrzeczny sposób, za co bardzo szybko otrzymała stosowną „nagrodę”. Pewnego dnia zaprosiła do siebie na tak zwaną nocowankę Ulę i Bartka. Noc okazała się być dla wszystkich kompletnie nieudaną, rzecz oczywista wyłącznie przez panujący w pokoju dziewczynki nieład. Paulinka w końcu zrozumiała, że tak dłużej być nie może i zabrała się za porządki. Tak wstrętne, buszując po kątkach bakterie z babcią Upaćkanką na czele wyruszyły w kolejną podróż do innego upaćkanego domu. • Historyjki o Plamku i Brudku są napisane bardzo prostym językiem, zabawne i co najważniejsze naprawdę trafiające do wyobraźni małego czytelnika. Myślę, że książka ta jest dobrym pierwszym krokiem do uświadomienia maluchom, jak ważne jest dbanie o higienę osobistą i miejsc, w których funkcjonujemy.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:paskudaśna nocowanka fujkowa podróż
Autor:Jelena Pervan
Ilustracje:Jelena Brezovec
Tłumacz:Marta Grabowska
Wydawca:Wydawnictwo Zielona Sowa (2024)
ISBN:978-83-8299-431-5
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 4 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo