Szkolny poradnik chemiczny

Autorzy:
Zofia Dobkowska
Krzysztof Maciej Pazdro (1941-2016)
Wydawcy:
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1986-1990)
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogi (1986)
ISBN:
83-02-01689-6, 83-02-1689-6
Autotagi:
druk
książki
literatura stosowana
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo dokładne kompendium wiedzy podanej w usystematyzowanej formie. • Tekstu (wiadomości) jest bardzo dużo, ale jest świetnie zindeksowana i opatrzona różnymi tytułami i śródtytułami, po których szybko dociera się po swój fragment wiedzy :-) • Na pierwszy rzut oka wydaje się trudna i zagmatwana, ale po wgłębieniu się w poszczególne części okazuje się, że "da się zrozumieć".
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Zofia Dobkowska Krzysztof Maciej Pazdro (1941-2016)
Ilustracje:Stanisław Jackowski
Wydawcy:Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1986-1990) Wydawnictwa Szkolne i Pedagogi (1986)
ISBN:83-02-01689-6 83-02-1689-6
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk książki literatura literatura stosowana podręczniki poradniki poradniki i przewodniki publikacje dydaktyczne publikacje popularnonaukowe szkoły średnie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 18 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo