Diamentowe dziewczyny

Tytuł oryginalny:
Diamond girls
Autorzy:
Jacqueline Wilson
Małgorzata Hesko-Kołodzińska
Ilustracje:
Nick Sharratt
Tłumacz:
Małgorzata Hesko-Kołodzińska
Wydawca:
Harbor Point Media Rodzina (2010)
ISBN:
978-83-7278-387-5, 978-83-7278-430-8
978-83-7279-430-8
Autotagi:
druk
powieści
5.0

Dixie, Rochelle, Jude i Martine - oto Diamentowe dziewczyny. Byłaby to wspaniała nazwa dla girlsbandu. Jednak w życiu czterech sióstr nie ma nawet odrobiny Blichtru. Każda z nich ma innego ojca. Tylko mama mieszka z nimi i... spodziewa się kolejnego dziecka.Tym razem na pewno będzie to chłopiec! Właśnie przeprowadziły się do większego, ale nędznego domu w bardzo nieciekawej okolicy. Okropnie się przeciwko temu buntowały. W nowym miejscu Rochelle szybko zaczęła flirtować, Jude wdała się w bójkę, Martine uciekła do słowjego chłopaka. A najmłodsza Dixie? Ta największa w rodzinie marzycielka zyskała przyjaciółkę i przypadkowo poznała sekret mamy.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • FAJNA naprawde wogule jej książki są super
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo