Emocje w negocjacjach

Tytuł oryginalny:
Beyond reason
Autorzy:
Daniel Shapiro
Roger Fisher (1922-2012)
Tłumacz:
Zbigniew Kościuk
Wydawca:
Jacek Santorski Co Agencja Wydawnicza (2009)
Wydane w seriach:
Dobry Biznes
ISBN:
978-83-7554-024-6
Autotagi:
druk
książki
poradniki
publikacje popularnonaukowe
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna im. Stanisława Gabryela - Katalog centralny

Negocjujemy codziennie, decydując, dokąd pójść na obiad, ile zapłacić za używany rower lub kiedy zwolnić nieefektywnego pracownika. Podobnie emocje towarzyszą nam bezustannie. Mogą mieć one pozytywny (np. radość i zadowolenie) lub negatywny charakter (gniew, frustracja, poczucie winy itp.). Jak radzić sobie z emocjami, które pojawiają się w nas i innych podczas negocjacji? Bez względu na to, jak będziemy próbowali je ignorować, uczucia nie znikną. Mogą nas rozpraszać, powodować ból lub skłaniać do zawarcia niewłaściwej umowy. Mogą odwracać uwagę od najważniejszych zagadnień, które powinny być niezwłocznie rozwiązane. Niezależnie od tego, czy rozmowy prowadzone są w sposób formalny, czy nieformalny, musimy ustalić, jakich emocji doświadczamy oraz jak właściwie je wykorzystać. Nie trzeba tłumaczyć, jak trudno zapanować nad wszystkimi emocjami, które na nas wpływają. Książka Emocje w negocjacjach wskazuje różne możliwości rozwiązania tego problemu. Dzięki niej poznasz strategie wywoływania pozytywnych emocji i sposoby radzenia sobie z negatywnymi doznaniami. Przestaniesz być zdany na łaskę emocji własnych i innych osób. Twoje negocjacje staną się bardziej satysfakcjonujące i skuteczne. Wskazówki zawarte w tym poradniku są na tyle praktyczne, że można je wykorzystać nawet podczas najtrudniejszych pertraktacji - z przykrym współpracownikiem, twardym negocjatorem oraz ukochanym małżonkiem. Ponieważ książka ta dotyczy emocji, zdecydowaliśmy się (Roger i Dań) na nadanie jej osobistego wymiaru. Postanowiliśmy zamieścić wiele przykładów zaczerpniętych z życia codziennego i prowadzonych przez nas negocjacji. Każdy z nas opracował własne strategie negocjacji. Obaj szkoliliśmy i pomagaliśmy ludziom we wszystkich możliwych dziedzinach życia, od negocjatorów z Bliskiego Wschodu po pary małżeńskie, od kierowników handlowych po studentów. Książka Emocje w negocjacjach jest wynikiem osobistych badań i dociekań. Opiera się na ustaleniach zawartych w książce Dochodząc do TAK. Negocjacje bez poddawania się (PWE 2006), której współautorem jest Roger, a która stała się fundamentem szeroko pojętej procedury negocjacji, opartej na wzajemnych korzyściach. Metoda ta wskazuje, że negocjatorzy uzyskują najlepsze rezultaty dzięki zrozumieniu interesów drugiej strony, a następnie dążeniu do porozumienia, które w jak największym stopniu sprosta tym oczekiwaniom (zob. Siedem elementów negocjacji na str. 209). Wielu uważa, że: Dochodząc do TAK jest bardzo dobrą pozycją, lecz nie wyczerpuje zagadnienia mierzenia się z emocjami i związkami podczas najtrudniejszych negocjacji. Emocje w negocjacjach to nasza kolejna próba naświetlenia tych zagadnień. Podręcznik ten by nie powstał, gdyby nie nieżyjący już profesor Jerome D. Frank, który poznał nas ze sobą. Intuicja podpowiedziała mu, że może dojść do zjawiska synergii pomiędzy „negocjatorem zainteresowanym psychologią" a „psychologiem zainteresowanym negocjacjami". Miał rację, a my staliśmy się jego dłużnikami. Pisaliśmy tę książkę pięć lat - znaczenie dłużej niż którykolwiek z nas przewidywał - po części dlatego, że lubiliśmy ze sobą rozmawiać i uczyć się od siebie. Nasza dzisiejsza wiedza znacznie przekracza zwyczajną sumę tego, co widzieliśmy kilka lat wstecz.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo