Karolcia

Autor:
Maria Krüger (1911-1999) ...
Ilustracje:
Halina Bielińska (1914-1989) ...
Wyd. w latach:
1959 - 11976
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
5.0

Najpopularniejszą polską powieścią przygodową dla dzieci 7-9 letnich jest urocza książka Marii Kruger zatytułowana Karolcia. Powieść jest wpisana do podstawy programowej Ministerstwa Edukacji Narodowej jako lektura obowiązkowa dla uczniów klasy drugiej szkoły podstawowej. Książka opowiada o przygodach ośmioletniej Karolcia i jej rówieśnika i przyjaciela Piotrusia. Karolcia znajduje cudowny koralik, który ma tę czarodziejską właściwość, że spełnia każde życzenie dziewczynki. Kiedy Karolcia i Piotr odkrywają magiczne działanie zaczarowanego koralika, decydują, że wykorzystają ją by pomagać innym, uczynić świat lepszym, a także… żeby spełnić swoje najśmielsze marzenia. Ale rzeczywistość szybko ich zaskoczy. Pochopnie wypowiadając nieprzemyślane do końca życzenia, Karolcia prowokuje liczne kłopotliwe sytuacje – a to komiczne, a to niebezpieczne, takie, z których bardzo trudno wybrnąć. Na dodatek, czarowny koralik przyciąga niebezpiecznego intruza – podstępną i pomysłową czarownicę Filomenę. Dzieciom nie będzie łatwo poradzić sobie z jej zasadzkami. Emocjonujące, często zabawne przygody Karolci i Piotra dostarczą dzieciom nie tylko rozrywki. Dla bohaterów powieści - a także dla czytelników, perypetie z czarodziejskim koralikiem stają się prawdziwą lekcją życia; uczą ich odpowiedzialności za decyzje i czyny, a także sztuki planowania i przewidywania skutków własnych działań. Pełna humoru i mądrości powieść Marii Kruger cieszy się od pierwszego wydania – czyli już od ponad pięćdziesięciu lat, niemalejącą popularnością. Dla pokoleń młodych czytelników Karolcia jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych postaci literackich. Stałą się ikoną polskiej kultury dziecięcej, do tego stopnia, że niejedna młoda mama nazwała swoją córeczkę Karolcią. Na prośbę tysięcy wielbicieli Karolci, Maria Kruger napisała w 1970 roku drugą część przygód swojej bohaterki, Witaj Karolciu! Ta nowa książka dla dzieci szybko stała się bestsellerem i do dzisiaj gości w każdej księgarni dla dzieci. Zarówno Karolcia, jak Witaj Karolciu! są doskonałymi prezentami na Dzień dziecka, na urodziny, na Mikołajki czy na Boże narodzenie...[okładka]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Witaj Karociu
Autorzy:Maria Krüger (1911-1999) Halina Bielińska (1914-1989) Maria Interpretacja Seweryn
Ilustracje:Halina Bielińska (1914-1989) Katarzyna Kołodziej Artur Piątek Tomasz Borowski Artur Łobuś Hanna Bielińska Piotr Bieliński Tadeusz Gajl Anna Zyndwalewicz Maria Bielińska Joanna Piątek Anna Xawery Zyndwalewicz
Lektorzy:Olga Sarzyńska Maria Seweryn Marta Żak
Tłumaczenie:Halina Bielińska (1914-1989) Artur Łobuś Anna Zyndwalewicz
Reżyseria nagrania:Janusz Borysiak
Opracowanie:Katarzyna Kołodziej
Realizacja:Janusz Borysiak
Opracowanie graficzne:Tadeusz Gajl
oraz:Halina Bielińska (1914-1989) Piotr Bieliński
Wydawcy:Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1962-11976) Przedsiębiorstwo Wydawniczo-Handlowe Siedmioróg (1990-2024) Wydawnictwo Siedmioróg (1959-2024) Legimi (2012-2021) Wydawnictwo Edipresse Polska (2016-2017) Zdzisław Sawa Audio Books (2005-2016) Świat Książki (2000) Krajowa Agencja Wydawnicza (1981-1991) Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych (1985) Zielona Sowa (1981) Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych Spółka z o. o
Serie wydawnicze:Kanon Lektur Lektura Kanon Literatury Dziecięcej Biblioteka Literatury Dziecięcej klasa II Polska Literatura dla Dzieci biblioteka pierwszych lektur Zielona Biblioteka Lektura Szkolna Seria limitowana Lektura - Siedmioróg Seria Limitowana - Siedmioróg Lektury Dla Najmłodszych Lektura dla klasy 2 szkoły podstawowej Obowiązkowe Lektury Szkolne Obowiązkowe Lektury Szkolne (Krajowa Agencja Wydawnicza)
ISBN:83-03-00703-3 83-03-03430-8 83-10-07936-2 83-10-08142-1 83-7162-274-0 83-85193-02-2 83-85193-12-X 83-85193-76-6 83-85959-93-9 83-922562-3-9 978-83-66116-37-5 978-83-66116-67-2 978-83-66620-09-4 978-83-7162-457-5 978-83-7254-361-5 978-83-7254-922-8 978-83-7568-033-1 978-83-7568-506-0 978-83-7791-560-8 978-83-7791-785-5 978-83-7791-801-2 978-83-7945-543-0 978-83-7945-544-7 978-83-8279-088-7 978-83-8279-340-6 978-83-8279-353-6 978-83-8279-502-8 978-83-922562-4-3 978-83-66116-67-2 978-83-8279-502-8 830300703 8386959939 83-1762-457-3 83-7162-457-5 83-85059-93-9 83-03-034430-8 978-83-7162-457-3
Autotagi:audiobooki beletrystyka biografie CD dane numeryczne dokumenty elektroniczne druk elementy biograficzne epika fantastyka ikonografia książki literatura literatura piękna mikrofisze mikroformy MP3 nagrania opowiadania powieści proza reprodukcje rodzina zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 456 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo