Zabawy paluszkowe:

wiek 1-3

Ilustracje:
Kamil Celadyn
Redakcja:
Agnieszka Antosiewicz
Wydawca:
Wydawnictwo Greg (2023)
Wydane w seriach:
Ładnie i Składnie
ISBN:
978-83-8186-108-3
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
poezja
poradniki i przewodniki
wiersze
Źródło opisu: Biblioteka Pedagogiczna w Tarnowie - Katalog zbiorów

Do zabawy wystarczą paluszki! Zabawy paluszkowe to wyjątkowa książka dla dzieci i rodziców, która udowodni, że do zabawy wcale nie są potrzebne zabawki. Wystarczą jedynie dziecięce rączki i chwytliwe rymowanki! Książeczka jest szczególnie polecana dla dzieci w wieku od roku do trzech lat. Opisane w niej zabawy świetnie wpływają na rozwój dziecka. Znane rymowanki w nowej odsłonie W książce zebrano znane rymowanki, którym towarzyszą gesty i zabawy związane z dłońmi. Te kochane przez pokolenia wierszyki wielu z nas pamięta z dzieciństwa, powtarzane przez mamy i babcie. Teraz dostały zebrane, uzupełnione pięknymi ilustracji, komentarzami i grafikami, które krok po kroku przeprowadzą przez każdą zabawę paluszkową. Wierszyki, komentarze, schematy dłoni Zabawy paluszkowe zawierają takie rymowanki jak Idzie rak nieborak..., Sroczka kaszkę warzyła, Idzie kominiarz po drabinie... czy Tańcowały dwa Michały. To bardzo znane utwory będące częścią polskiej kultury, bez których trudno wyobrazić sobie dzieciństwo. Każdej rymowance towarzyszą nie tylko kolorowe ilustracje, ale również czytelne schematy dłoni wraz z komentarzami, które dokładnie wyjaśnią, ja należy się bawić, by wykorzystać w stu procentach potencjał rymowanki. Są to oczywiście jedynie sugestie dla czytającego – możliwości zabawy są nieskończone! Pożegnaj nudę i zadbaj o rozwój Czasem nawet kolorowe i nowoczesne zabawki się nudzą. Oczekiwanie w poczekalni u lekarza, podróż pociągiem czy samochodem mogą potwornie się dłużyć. Warto zaradzić coś na nudę! W Zabawach paluszkowych można znaleźć gotowe pomysły na świetnie spędzony czas. Dla dziecka to nie tylko ciekawa i kreatywna zabawa, ale także możliwość budowania relacji z opiekunem i efektywne ćwiczenia motoryki małej. Dzieci już w pierwszych miesiącach życia zaczynają interesować się własnymi dłońmi, wpatrują się w nie, wsadzają je do buzi – chcą je poznać. Warto zadbać o motorykę małą już w początkowym okresie rozwoju dziecka. Ćwiczenie paluszków i rączek będzie ciekawą i wciągającą zabawą, która zaprocentuje w przyszłości, kiedy dziecko rozpocznie naukę pisania, trzymania nożyczek czy wiązania butów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo