Świat uczuć i emocji

Inne tytuły:
jak kształtować kompetencje społeczne
scenariusze zajęć dla nauczycieli i wychowawców klas IV-VIII
Autor:
Maria Gudro-Homicka
Wydawca:
Difin (2023)
Wydane w seriach:
Engram
ISBN:
978-83-8270-257-6
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe
scenariusze
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna im. Jana Pawła II w Opolu - Katalog księgozbioru

"W publikacji autorka proponuje metodę dramy, czyli wchodzenia w role i działanie w sztucznie wytworzonej sytuacji wychowawczej. Co ważne – wszystko odbywa się w bezpiecznym otoczeniu, a to pozwala przełożyć wyćwiczone reakcje na sytuacje, które mogą przydarzyć się w rzeczywistości. (…) Dobry nauczyciel pomoże uczniom teoretycznie wytworzyć i obserwować emocje u siebie – po to, by pokazać, że (…) można reagować inaczej, niż się to wydaje oczywiste w pierwszym odruchu; że można postępować mądrze lub bezmyślnie; dobrze lub źle. To ogromna zaleta tej książki". – Antoni Buchała, profesor oświaty, polonista, ekspert MEiN-u, autor publikacji o tematyce oświatowej, literackiej i teatralnej.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo