Mój przyjaciel Pluszowy Miś [kamishibai]

Autorzy:
Maria Anioł
Kacper Anioł
Tłumaczenie:
Kevin Bray
Jessica Röschlau
Miguel Angel Dominguez Rivero
Viktoriya Zadorozhna
Wydawca:
Wydawnictwo Kokoszka (2023)
ISBN:
978-83-965426-8-7
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego w Kielcach - Katalog zbiorów

Sympatyczne opowiadanie o przyjaźni małego chłopca o imieniu Adaś i Pluszowego Misia. Tytułowy bohater, czyli miś, jest obdarzony zupełnie wyjątkową cechą - potrafi mówić. Zresztą nie tylko to, bo umie także pocieszać i wspierać na duchu, kiedy zajdzie potrzeba. Jak przystało na prawdziwego przyjaciela. Akcja bajki rozgrywa się w realnym świecie: miś jedzie razem z Adasiem w odwiedziny do dziadka, towarzyszy chłopcu podczas wizyty u dentysty. Adaś dzieli z misiem jego smutki i radości. Czasem dzieci mają swojego ulubionego pluszaka. Często jest nim właśnie pluszowy miś. Może to stać się pretekstem do twórczej zabawy, by rozwinąć tę historię. Być może misie przedszkolaków opowiedzą nam znacznie więcej o swoich ciekawych przygodach. Najlepiej, gdy sięgniemy po kredki i farby. Wtedy zwieńczeniem lektury i atrakcyjności zajęć będzie wspaniała kolorowa wystawa plastyczna z Pluszowym Misiem w roli głównej.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo