Mini ADHD coach

Tytuł oryginalny:
Mini ADHD coach
Autor:
Alice Gendron
Tłumacz:
Anna Czechowska
Wydawca:
Grupa Wydawnicza Relacja (2023)
ISBN:
978-83-67817-72-1
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki

ADHD występuje pod wieloma postaciami, nie zawsze musi wiązać się z nadpobudliwością psychoruchową z deficytem uwagi. W wyniku tego nierzadko osoby objęte tym zespołem nawet nie wiedzą, że mają z nim do czynienia. Przez to samo przeszła autorka "Mini ADHD Coach", Alice Gendron, u której zdiagnozowano ADHD, gdy ta miała 29 lat. Sama od zawsze czuła, że nie wpasowuje się w powszechnie uznawane objawy oraz stereotypy dotyczące tego zespołu, a jednak okazała się jedną z osób, które z nim żyją. Dziś wiadomo, że ADHD dotyczy aż 10% populacji świata. Dzięki tej lekturze dowiesz się, jak ADHD może wpływać na Twoje codzienne życie oraz związane z nim czynności, wyjaśniając niektóre z zachowań, które być może odbiegają od ogólnoprzyjętych norm. Dzięki temu masz szansę dać sobie odpowiednie zrozumienie oraz opiekę. Ponadto "Mini ADHD Coach" wyjaśni Ci, w jaki sposób radzić sobie z silnymi emocjami, które mogą się pojawić wraz z postawioną diagnozą. Nie zabraknie także wyjaśnień, z czym tak naprawdę wiążą się objawy ADHD.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo