Jak się pani dzisiaj czuje?:

podręcznik do nauki medycznego języka polskiego jako obcego

Autorzy:
Maciej Ganczar
Anna Maczkowska
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2023)
PZWL Wydawnictwo Lekarskie (2023)
ISBN:
978-83-01-23164-4
Autotagi:
książki
podręczniki
publikacje fachowe
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile - Katalog główny

Jak się pani dzisiaj czuje? Podręcznik do nauki medycznego języka polskiego jako obcego. Część 1. Poziom B1 to unikatowa pozycja na rynku wydawniczym przeznaczona dla: studentów kierunków: lekarskiego i lekarsko-dentystycznego, prowadzonych w języku angielskim, absolwentów ww. kierunków zagranicznych uczelni medycznych chcących nostryfikować swoje dyplomy na polskich uczelniach, lekarzy i lekarzy dentystów, którzy studiowali w języku innym niż polski, przygotowujących się do egzaminu językowego w Naczelnej Izbie Lekarskiej, studentów oraz absolwentów innych kierunków medycznych prowadzonych w języku angielskim. Część pierwsza podręcznika koncentruje się na powtórzeniu, usystematyzowaniu i poszerzeniu wiedzy z zakresu gramatyki funkcjonalnej, wprowadzeniu leksyki specjalistycznej (części ciała, narządy wewnętrzne, oddziały szpitalne, specjaliści, specjalizacje, personel, leki, opis bólu, choroby i operacje) i wykorzystaniu wiedzy oraz słownictwa w zadaniach rozwijających sprawność mówienia, niezbędną w komunikacji między lekarzem a pacjentem podczas wizyty u lekarza, przyjęcia i pobytu pacjenta w szpitalu, badań fizykalnych, przeprowadzania wywiadu lekarskiego, rodzinnego i środowiskowego.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo