Prawo dziecka do szacunku

Autor:
Janusz Korczak ...
Wyd. w latach:
1948 - 2102
ISBN:
83-904609-1-2, 978-83-89658-31-9
904609-1-2
Autotagi:
druk
książki
wychowanie
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Pozycje Korczaka czyta się jednym tchem... Trudno się przyznać dorosłemu, że krzywdzi dziecko. Zwłaszcza że ta krzywda nie zawsze jest oczywista. J. Korczak przedstawia bardzo smutny obraz dorosłego, który tylko narzuca dziecku wiele rzeczy i jakoś próbuje je ujarzmić. Wiele można dzięki tej książce zrozumieć. Polecam każdemu dorosłemu mającemu kontakt z dziećmi!!! Nie tylko rodzicom- sama nim jeszcze nie jestem ;)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Janusz Korczak Janusz 1878-1942 Korczak
Ilustracje:Stanisław Szymański (1911-2000)
Opracowanie:Elżbieta Cichy
Wydawcy:Polska - Rzecznik Praw Dziecka (2012-2102) Wszechnica Edukacyjna i Wydawnicza Verbum (1996) Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych (1958) Państwowe Zakłady Wydawnictw S (1958) Spółdzielnia Wydawnicza Książka (1948)
ISBN:83-904609-1-2 978-83-89658-31-9 904609-1-2
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana publikacje naukowe wychowanie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo