Związki intymne młodzieży:

studium teoretyczno-empiryczne

Autor:
Barbara Jankowiak
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe UAM (2023)
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
Wydane w seriach:
Psychologia i Pedagogika
Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
ISBN:
978-83-232-4204-8
Autotagi:
druk
książki
publikacje naukowe
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - Katalog centralny

Przedmiotem książki "Związki intymne młodzieży : studium teoretyczno-empiryczne" są różne aspekty funkcjonowania współczesnych nastolatków w relacjach miłosnych i seksualnych. Pojawienie się silnego zainteresowania potencjalnymi intymnymi partnerami i rosnąca w siłę potrzeba seksualna są niezwykle charakterystyczne dla okresu dojrzewania i motywują nastolatków do flirtowania, randkowania, rozmów o miłości i seksualności z rówieśnikami, bardzo silnie angażując ich zarówno behawioralnie, jak i emocjonalnie oraz poznawczo. Dziwi więc fakt, że związki romantyczne młodzieży nie doczekały się dotąd takiej uwagi naukowców jak związki intymne osób dorosłych. Mimo że większość obecnych ustaleń wskazuje, że romantyczne związki adolescentów mają duże znaczenie dla ich dalszego życia, to dotychczas znaczenie problematyki nastoletniej miłości dostrzegali raczej autorzy książek i scenarzyści filmowi niż badacze. Niniejsza książka ma na celu zapełnić tę lukę. Składa się z czternastu rozdziałów, z których pierwszych sześć poświęconych jest analizom o charakterze teoretycznym i diagnostycznym, a kolejne poświęcone są opisowi założeń metodologicznych oraz analizie i interpretacji wyników badań.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo