Kamuflaż

Autor:
Ewa Ostrowska (1938-2012)
Wyd. w latach:
2010 - 2019
Wydane w seriach:
ABC
ABC - Oficynka
ISBN:
83-7082-612-1, 978-83-62465-04-0
978-8-3624-6531-6, 978-91-7861-981-8
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
Więcej informacji...
5.0

Mocny, przerażający thriller psychologiczny

Nevada – małe miasteczko w stanie Iowa. Ciche, spokojne, w którym nic się nie dzieje, aż do dnia, kiedy tuż sprzed domu Hellen i Williama Barkinsów znika w dziwnych okolicznościach bawiący się w piaskownicy ich sześcioletni synek, Patrick. Szeryf początkowo sądzi, że chłopczyk po prostu gdzieś się schował. Życzliwi mieszkańcy wraz z miejscową policją przeszukują każdy możliwy zakątek miasta. Bez rezultatu. Mijają kolejne dni, a kidnaper milczy. Po tygodniu oszalała z niepokoju Hellen dostrzega siedzącego przy piaskownicy synka. Ale to nie Patrick. To manekin dziecka w ubraniu Patricka, z przylepionym do głowy skalpem chłopca...

Niewyobrażalne okrucieństwo, bezradność ofiar, panika i poczucie narastającej grozy wśród zdezorientowanych mieszkańców Nevady… Ta powieść to zaproszenie do umysłu mordercy. Kto z niego skorzysta, zmieni się na zawsze.

Ewa Ostrowska – pisarka i dziennikarka, znakomita autorka kilkudziesięciu książek, w tym wielu opowiadań i powieści dla dzieci i młodzieży, powieści obyczajowych oraz kryminałów i thrillerów. Studiowała socjologię na Uniwersytecie Łódzkim, w tym też mieście rozpoczynała karierę dziennikarską. Znana z takich powieści, jak Pamiętaj o róży, Sidła ze strachu, Gra ze śmiercią w tle i wielu innych. Laureatka wielu nagród i wyróżnień. Prywatnie wielbicielka przyrody.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ewa Ostrowska ˜– pisarka i dziennikarka, autorka kilkudziesięciu książek, w tym wielu opowiadań i powieści dla dzieci i młodzieży, powieści obyczajowych oraz kryminałów i thrillerów. Studiowała socjologię na Uniwersytecie Łódzkim, w tym też mieście rozpoczynała karierę dziennikarską. Znana z takich powieści, jak Pamiętaj o róży, Sidła strachu, Gra ze śmiercią w tle. Laureatka wielu nagród i wyróżnień. Wielbicielka przyrody.* • Nevada to spokojne miasteczko. W dziwnych okolicznościach znika dziecko Hellen i Williama Barkinsów. Są oni wpływowymi mieszkańcami. Mijają dni, a porywacz milczy. Pewnego dnia Hellen, która zaczynała zachowywać się jak osoba obłąkana, zauważyła swoje dziecko siedzące przy piaskownicy. Niestety to nie był… Co to było? Czy Patrick przeżyje? Tego dowiecie się, gdy przeczytacie ten utwór. • Autorka umiejętnie bawi się wykreowanymi przez siebie postaciami. Czasem doprowadza ich do szaleństwa, nieraz do rozpaczy, a czasami daje złudne nadzieje. Głównym bohaterem jest Stan Haig. To szeryf, który wie wszystko o wszystkich (zazwyczaj tak jest w mniejszych miejscowościach). Jest inteligentny, wysportowany, charyzmatyczny, dobry, emocjonalny i skory do pomocy. Ważną postacią jest również Peters, który nie jest z Nevady. Ludzie z góry przydzielili jemu tę sprawę. Na początku nie lubiłem tej postaci, bo stwarzał on wrażenie, że pozjadał wszystkie rozumy, był sarkastyczny i rządził się wszystkimi. Dopiero po czasie, gdy trochę więcej się o nim dowiedziałem, zmieniłem swoje zdanie. Peters to przede wszystkim dobry glina. • Dzięki „Kamuflażowi” kim jest kidnaper, bo muszę przyznać, że przeczytałem wiele thrillerów i kryminałów, ale z tym określeniem dopiero pierwszy raz się spotkałem. • Minusem tej książki jest mała czcionka, która utrudnia czytanie. • Mnie się to dzieło bardzo podobało. Nie spodziewałem się, że aż tak wciągnę się w fabułę, która pozornie jest banalna. Pomysł i jego wykonanie jest oryginalny i ciekawy. Od mniej więcej trzydziestej strony książka trzyma w napięciu i nie puszcza do końca, język jest lekki, styl pisarski ciekawy, a ilustracje wewnątrz są bombowe! Jestem zachwycony, usat­ysfa­kcjo­nowa­ny i jak najbardziej polecam Wam przeczytać tę powieść. • Ewa Ostrowska skupiła się przede wszystkim na portretach psyc­holo­gicz­nych­ wszystkich bohaterów. Poznajemy emocje i myśli wielu bohaterów (np. szeryfa, policjanta, matek), dowiadujemy się o analizie miejsca zdarzenia i spekulacjach o tym jaki jest kidnaper. Mamy możliwość wejścia do głowy tejże osoby, co jest niebywałe i bardzo interesujące. • Mógłbym Wam opowiadać o tym dziele godzinami, ale nie chcę Was tym zanudzać. Krótko mówiąc: „Kamuflaż” polecam przede wszystkim miłośnikom thrillerów psyc­holo­gicz­nych­. • Za przekazanie egzemplarza do recenzji dziękuję Wydawnictwu Oficynka. • Tytuł: „Kamuflaż” • Autor: Ewa Ostrowska • Wydawnictwo: Oficynka • Projekt okładki: Anna M. Damasiewicz • Wydanie: I • Oprawa: miękka • Liczba stron: 384 • Data wydania: marzec 2011 • ISBN: 978-83-62465-04-0 • Źródło – okładka.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Ewa Ostrowska (1938-2012)
Wydawcy:Lind Co AB (2019) Legimi (2011-2019) NASBI (2014) ebookpoint BIBLIO (2014) Oficynka Jolanta Pawlik-Świetlikowska (2010-2014) IBUK Libra (2011)
Serie wydawnicze:ABC ABC - Oficynka
ISBN:83-7082-612-1 978-83-62465-04-0 978-8-3624-6531-6 978-91-7861-981-8
Autotagi:audiobooki dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo