Las pełen przygód

Autor:
Marek Stokowski
Wydawca:
Wydawnictwo Jedność (2023)
Wydane w seriach:
Jedność dla Dzieci
ISBN:
978-83-8144-892-5
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - Katalog centralny
5.0

Dziesięcioletni Tomek ucierpiał w wypadku samochodowym i przebywa w szpitalu. Nie odwiedzają go rodzice, bo i oni są ranni. Chłopiec jest wystraszony i czuje się bardzo samotny. Z czasem udaje mu się jednak odzyskać spokój ducha, a pomaga mu w tym las, do którego przenosi się mocą wyobraźni. W lesie chłopiec spotyka swoją rówieśniczkę – Mariam. Okazuje się, że dziewczynka leży na tym samym oddziale szpitalnym co Tomek, a zarazem trafia do tej samej przestrzeni marzeń. Mariam jest Gruzinką, której mama wyemigrowała do Polski. Dzieci przeżywają kolejne leśne przygody. Oboje niosą pomoc zwierzętom, a te ofiarowują im głęboką przyjaźń i radość. W zielonym lesie Tomek i Mariam odnajdują żywe źródło nadziei.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Do czytanie przez dzieci lub dzieciom przez starszych.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo