Idol w ogniu

Tytuł oryginalny:
Oshi, moyu
Autor:
Rin Usami
Tłumacz:
Sara Manasterska
Wydawca:
Grupa Wydawnicza Relacja (2023)
ISBN:
978-83-67817-52-3
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza

Książka laureatki Nagrody im. Akutagawy, najbardziej prestiżowego japońskiego wyróżnienia dla debiutujących autorów. Dla licealistki Akari sensem życia jest jej muzyczny idol Masaki. Całe dnie i noce spędza na obsesyjnym tropieniu jego wypowiedzi w internecie, prowadzi bloga na jego temat, a jej relacje z ludźmi ograniczają się praktycznie do tych istniejących w mediach społecznościowych. Pewnego dnia Akari budzi się, a jej telefon zalewają powiadomienia: Masaki uderzył fankę. Pogrążona w swoim fanatycznym uwielbieniu dla idola dziewczyna daje się porwać internetowej wojnie, a jej obsesja na jego punkcie się pogłębia. Wstrząsająca opowieść o sławie, toksycznym uwielbieniu i rozczarowaniu, napisana przez osobę niewiele starszą od bohaterki. "Idol w ogniu" rzuca nowe światło na zjawisko fandomów, przemysł produkowania gwiazd muzycznych i uwodzicielską moc mediów społecznościowych. To też opowieść o potężnej emocjonalnej pustce, która pojawia się, gdy idol wypada z łask.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Każdy ma jakieś hobby. Dla nastoletniej Akari sens istnienia stanowi śledzenie życia jej idola muzycznego – Masakiego. Całe dnie i noce spędza w mediach społ­eczn­ości­owyc­h wyszukując kolejnych doniesień o muzyku i wszystko skrupulatnie opisuje na swoim blogu, poświęconym w całości Masakiemu. Fascynacja jednak zmienia się w obsesję, kiedy jej idol napada na jedną z fanek, a Akari musi zmierzyć się z hejterami i oczyścić dobre imię wokalisty. Fanatyczna miłość do gwiazdy muzyki to dla nastolatki ucieczka od problemów dnia codziennego, a prowadzony przez nią blog, to jedyne miejsce, w którym czuje, że ma nad czymś kontrolę i jest rozumiana. Książka porusza istotny problem obsesji na punkcie sławnych osób i uzależnienia od mediów społ­eczn­ości­owyc­h. To także opowieść o strachu przed dorastaniem i samotności w świecie pełnym ludzi.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo