Piersi i jajeczka

Tytuł oryginalny:
Chichi to ran
Autor:
Mieko Kawakami
Tłumacz:
Anna Horikoshi
Wydawcy:
Wydawnictwo Kobiece Agnieszka Stankiewicz-Kierus (2023)
Mova (2023)
Legimi (2023)
Mova - Wydawnictwo Kobiece Agnieszka Stankiewicz-Kierus (2023)
ISBN:
978-83-8321-529-7, 978-83-8321-706-2
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
e-booki
książki
powieści
proza
5.0

Przenikliwa powieść, która porusza najważniejsze tematy dotyczące cielesności, macierzyństwa i społecznych oczekiwań wobec kobiet.

Książka jednej z najbardziej popularnych japońskich pisarek, Mieko Kawakami, autorki międzynarodowego bestsellera „Heaven”.

Trzy kobiety. Trzy historie i trzy spojrzenia na to, co oznacza być kobietą we współczesnym świecie...

W upalny letni dzień na przedmieściach Tokio poznajemy trzydziestoletnią Natsuko, jej starszą siostrę Makiko i dwunastoletnią córkę Makiko, Midoriko. Makiko jest samotną matką, pracuje jako hostessa i coraz bardziej nie może sobie pogodzić się z tym, jak zmienia się jej ciało. Najbardziej niezadowolona jest ze swoich piersi, które chciałaby powiększyć. Midoriko przestała mówić, ponieważ nie jest w stanie poradzić sobie z własnym dojrzewającym ciałem i obsesją matki na punkcie wyglądu. Milczy także po przyjeździe do skromnego mieszkania ciotki Natsuko, początkującej pisarki borykającej się z brakiem pieniędzy, a cisza staje się katalizatorem zmagań z lękami i wzajemnymi relacjami trzech kobiet.

Prawię dekadę później Natsuko mierzy się z pragnieniem bycia matką i potrzebami swojego ciała, które nie są w żaden sposób oczywiste. Wizja samotnego macierzyństwa w Japonii nie napawa jej optymizmem. Wyrusza w podróż do Osaki, swojego rodzinnego miasta, myślami wracając do wspomnień z dzieciństwa, kobiet, które ją wychowały, i milczącego ojca, od którego uciekły.

Ta nagradzana powieść jest zarówno intymnym portretem dwóch sióstr, jak i uniwersalną historią o dążeniu do akceptacji siebie i odkrywaniu własnej drogi w świecie, który często narzuca nam ograniczenia.

„Piersi i jajeczka” to japońska literatura w pełnej krasie.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka jest bardzo kobieca, przyjemna, wolno się rozkręca, by pod koniec zadać fundamentalne pytanie o to, czy mamy prawo... • Powiedzieć, że mnie poruszyła, to jednak za mało. • [Link]
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Poetyka
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo