Ognisty medalion/ Carla Montero

Tytuł oryginalny:
El Medallón de fuego
Inne tytuły:
[przełożył Wojciech Charchalis]
Autor:
Carla Montero
Tłumacz:
Wojciech Charchalis
Wydawca:
Dom Wydawniczy Rebis (2023)
Wydane w seriach:
Ana García-Brest
ISBN:
978-83-8188-614-7
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.0

Kontynuacja bestsellerowej Szmaragdowej Tablicy. Odkryj tajemnicę Ognistego Medalionu, relikwii, która naznaczyła bieg historii! Madryt, XXI wiek. Ana García-Brest, historyczka sztuki, otrzymuje wiadomość od Martina Lohsego, mężczyzny, którego poznała w trakcie poszukiwania obrazu Astrolog przypisywanego Giorgionemu. Zamordowano włoskiego magnata i w niebezpieczeństwie znalazł się skarb o wielkiej mocy: medalion Hirama, magiczna relikwia, która należała do architekta Świątyni Salomona. Nikt nie wie, gdzie się teraz znajduje, i Martin potrzebuje pomocy Any, aby ją odnaleźć. Oboje wyruszają w podróż po Europie. Stawiając czoło wielu niebezpieczeństwom, wkrótce odkrywają, że nie tylko oni chcą odnaleźć tę relikwię. Berlin, 1945. Pod koniec drugiej wojny światowej krzyżują się ścieżki czworga osób: nazisty opętanego obsesją zdobycia medalionu; pochodzącego z Hiszpanii studenta; niemieckiego inżyniera poszukiwanego przez radziecki wywiad oraz snajperki Armii Czerwonej, która strzeże ważnego sekretu. Wszyscy oni związani są w jakiś sposób z medalionem Hirama, a ich spotkanie może mieć niespodziewane konsekwencje.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ponownie spotykamy się z Aną Garcíą-Bres w Madrycie. Historyczka sztuki dowiaduje się o śmierci pewnego włoskiego bogacza. Wraz z Martninem Lohse zaczynają analizować i interpretować formę dokonanej zbrodni. Wspólnie dochodzą do wnioski, że nie jest to zwyczajny akt przemocy, a pewien znak. To ukryta informacja na temat tego, że właśnie rozpoczął się „wyścig”, w którym stawką jest zdobycie medalionu Hirama. Jego losy od czasów zakończenia drugiej wojny światowej są raczej mało znane. W każdym bądź razie nie wiadomo, co się podziało z tajemniczym ognistym amuletem. Ana godzi się współpracować z Martinem i podejmują śledztwo, odbywając podróż po niemal całej Europie. Ale to jednak nie wszystko. W ślad za dziewczyną podąża ktoś jeszcze. Osoba żądna władzy i zdobycia bezcennego medalionu. Dodatkowo Ana musi zmierzyć się z dotąd nierozwiązanymi sprawami z niedalekiej przyszłości. Historia związana ze zniknięciem medalionu zaprowadza ją nieoczekiwanie w miejsca, do których nie spodziewała się zawędrować... • Carla Montero jest mistrzynią powieści historyczno - szpiegowskich. W doskonały sposób buduje napięcie, akcja utrzymana jest w równym tempie, a zakocznie jak zwykle kompletnie zaskakuje czytelnika. Jej książki są dla mnie świetną rozrywką. Polecam gorąco.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo