Sieroca dola

Autor:
Bolesław Prus (1847-1912)
Wyd. w latach:
1941 - 2020
ISBN:
978-83-270-1421-4, 978-83-790332-4-9
978-83-8226-051-9
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
opowiadania
Więcej informacji...
3.0

Dzieło Bolesława Prusa. Bolesław Prus, właściwie Aleksander Głowacki herbu Prus, to polski pisarz, prozaik, nowelista i publicysta okresu pozytywizmu, współtwórca polskiego realizmu, kronikarz Warszawy, myśliciel i popularyzator wiedzy, działacz społeczny, propagator turystyki pieszej i rowerowej. Twórczość prozatorska Bolesława Prusa należy do największych osiągnięć literatury polskiej. Tematem jego wczesnej twórczości było przedstawienie krzywdy społecznej skontrastowanej z jałowością życia zamkniętego w swoim świecie ziemiaństwa. W tym czasie Prus był świadkiem tragedii losów ludzkich i niesprawiedliwości społecznej, spowodowanych w znacznej części zderzeniem z wczesnokapitalistyczną gospodarką. Zachodzące zjawiska społeczno-gospodarce Prus poddawał w swojej twórczości analizie i ocenie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Bolesław Prus (1847-1912)
Wstęp:Krystyna Kuliczkowska (1912-1986)
Przedmowa:Krystyna Kuliczkowska (1912-1986)
Posłowie:Paweł Bagiński
Ilustracje:Danuta Niemirska (1919-2012)
Wydawcy:Avia-Artis (2020) Legimi (2018-2020) NASBI (2016-2020) ebookpoint BIBLIO (2016-2020) KtoCzyta.pl (2015-2018) Ventigo Media (2016) IBUK Libra (2010-2015) Imprint sp. z o. o (2010) Wydawnictwo Łuk (1993) Państwowy Instytut Wydawniczy (1950-1987) Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych (1962) Czytelnik (1955) Książka i Wiedza (1952) Nakł. Gebethner i Wolff (1941-1949) Nakładem Gebethnera i Wolffa (1946)
Serie wydawnicze:Biblioteczka Uniwersytetów Ludowych Biblioteka Szkolna Biblioteka Szkolna - Państwowy Instytut Wydawniczy Biblioteczka Uniwersytetów Ludowych i Młodzieży Szkolnej Mała Biblioteczka "Książki i Wiedzy" Biblioteczka Uniwersytetów Ludowych - Gebethner i Wolff
ISBN:978-83-270-1421-4 978-83-790332-4-9 978-83-8226-051-9
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna opowiadania pozytywizm proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 54 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo