Hotel na skraju lasu

Autorzy:
Magdalena Hińcza
Michał Hińcza
Wydawca:
Kultura Gniewu (2023)
ISBN:
978-83-67360-27-2
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie - Katalog księgozbioru

Daleko od ludzkich osad, między połaciami gęstych lasów znajduje się hotel - ostoja dla wędrowców, zagubionych podróżników i zasiedziałych gości. Jednak nie każdy może liczyć tu na nocleg, zwłaszcza od kiedy niesie się wieść o dziwnych zdarzeniach, a przyroda zdaje się wysyłać niepokojące sygnały - deszcz nie ustaje, roślinność jest jakby bujniejsza niż zwykle, a zwierzęta zaczynają się nietypowo zachowywać. Magdalena i Michał Hińcza w pierwszej części swojego debiutanckiego komiksu „Hotel na skraju lasu” zapraszają czytelnika do świata zbudowanego chropowatą kreską, wydobywającą z cienia rysy bohaterów i niepokojące ruchy zwierząt. Powietrze jest tu gęste i wilgotne, rozległe krajobrazy kontrastują z dusznością mrocznych pokoi, a mgła i leśne gęstwiny budują niezwykły nastrój grozy. Świat natury, pozornie oswojony, z każdą planszą staje się bardziej niepokojący, a kolejne tajemnicze zwroty akcji nie pozwalają się od tej historii oderwać. [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • W odległym zakątku, oddalonym od cywilizacji o kilkadziesiąt minut drogi łodzią lub wozem konnym, znajduje się hotel. To tutaj rozpoczyna się historia opowiedziana przez Magdalenę i Michała Hińczów w ich komiksowym debiucie. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że mamy do czynienia z kryminałem. Jednakże, szybko okazuje się, że to horror przepełniony mrokiem i tajemnicą. Nieproszony gość w hotelu to tylko preludium do kolejnych niepokojących wydarzeń. Chociaż nie brakuje krwistych momentów, komiks głównie skupia się na budowaniu atmosfery zagrożenia, zaskakując czytelnika nie tylko tajemniczymi zdarzeniami, ale także nietypowym stylem rysowania i nieoczekiwanymi zwrotami akcji.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo