Uczeń zdolny - metody pracy
Autorzy: | Małgorzata Boraczyńska Lidia Pasich Krzysztof Łysak Beata Sadzińska ... |
---|---|
Wydawcy: | Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza (2012) IBUK Libra (2012) |
ISBN: | 978-83-7696-590-1 |
Autotagi: | dokumenty elektroniczne druk e-booki książki poradniki scenariusze |
Więcej informacji... | |
|
|
|
|
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Recenzje
-
Według Encyklopedii pedagogicznej XXI wieku uczeń zdolny to ten, który osiąga lub może osiągać dużo lepsze wyniki w nauce w porównaniu z rówieśnikami. Uczniowie tacy wymagają specjalnej opieki i kształcenia, a zaniedbania nauczycieli w tej kwestii powodują, że ich wychowankowie przejawiają negatywny stosunek do szkoły, co więcej mogą doznawać szkolnych niepowodzeń. • Pierwsza część omawianej książki została napisana przez Małgorzatę Boraczyńską, nauczycielkę języka polskiego z wieloletnim stażem. Autorka ukazuje wrogów i przyjaciół uczniów zdolnych. Do pierwszych zalicza przede wszystkim społeczeństwo, które dziedziczy pogardę dla pracy intelektualnej, nie liczy się z człowiekiem jako jednostką, przedkłada sprawy państwowe nad indywidualizm jednostki powodując u niej strach przed wybiciem się ponad przeciętność. Przyjaciółmi ucznia zdolnego są przede wszystkim tutorzy czyli wszystkie osoby, które wspierają go poprzez pracę zindywidualizowaną, pomagają mu zaplanować pracę w szkole, a także odkryć zdolności i zainteresowania. • Część druga została napisana przez Irenę Dzierzgowską, autorkę wielu książek i opracowań dotyczących standardów edukacyjnych. Ukazano tu kwestię wybitnie zdolnych uczniów w perspektywie szkolnej. Zaprezentowano przykłady uczniów zdolnych, mity dotyczące różnic płciowych, problemy rodziców zdolnych dzieci oraz przepis na pracę z takim dzieckiem. • O tym jak pracować z uczniem zdolnym, tak aby wykorzystać jego potencjał twórczy piszą w kolejnej części niniejszej książki Lidia Pasich i Krzysztof Łysak. Prezentują program szkolenia dla nauczycieli pod nazwą Taki jak Mozart, a także gotowe scenariusze zajęć rozwijających osobowość twórczą uczniów. • Ostatnia część napisana przez Beatę Sadzińską porusza problem ucznia zdolnego w klasie szkolnej. Autorka analizuje, diagnozuje, proponuje strategię postępowania oraz prezentuje efekty swoich działań na konkretnym przykładzie ucznia zdolnego. • Książka zawiera porady, scenariusze zajęć i pomysły na pracę z uczniem zdolnym. Jej lekturę polecam wszystkim nauczycielom i wychowawcom oraz rodzicom zdolnego dziecka. • opracowała: Joanna Koterba • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna • w Poznaniu
Dyskusje
Opis
Autorzy: | Małgorzata Boraczyńska Lidia Pasich Krzysztof Łysak Beata Sadzińska Irena Dzierzgowska |
---|---|
Wydawcy: | Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza (2012) IBUK Libra (2012) |
ISBN: | 978-83-7696-590-1 |
Autotagi: | dokumenty elektroniczne dramat druk e-booki książki literatura literatura piękna literatura stosowana poradniki poradniki i przewodniki scenariusze zasoby elektroniczne |
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści
3 rekordów bibliograficznych,
pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.