Język polski

Inne tytuły:
poziom podstawowy
vademecum
Autorzy:
Hanna Moszczeńska
Zofia Kołos
Marianna Gutowska
Jan Jończy ...
Wydawca:
Nowa Era (2022-2024)
Wydane w seriach:
Nowa Teraz Matura
ISBN:
978-83-267-4487-7, 978-83-267-4804-2
978-83-267-5032-8
Autotagi:
druk
historia
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
szkoły średnie
Więcej informacji...

„Vademecum” z serii „Teraz matura” pomaga uporządkować wiedzę teoretyczną i umożliwia zapoznanie się ze sposobami rozwiązywania zadań typu maturalnego. Zawiera kod dostępu do portalu www.terazmatura.pl. Pomaga powtórzyć i usystematyzować rozległą wiedzę dzięki różnorodnym ujęciom treści. Ułatwia zrozumienie i zapamiętanie procesów oraz związków między strukturą a funkcją dzięki czytelnym schematom i tabelarycznym zestawieniom. Uczy rozwiązywania różnych typów zadań maturalnych za pomocą praktycznych Wskazówek i Zadań krok po kroku. Pomaga rozwinąć umiejętność łączenia wiedzy z różnych działów dzięki odnośnikom do powiązanych treści oraz licznym porównaniom.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:poziom podstawowy vademecum
Autorzy:Hanna Moszczeńska Zofia Kołos Marianna Gutowska Jan Jończy Katarzyna Dobrochowska Anna Polińska Joanna Kuchta Emilia Lazar Maria Malec Aniela Niemczyk
Wydawca:Nowa Era (2022-2024)
Serie wydawnicze:Nowa Teraz Matura
ISBN:978-83-267-4487-7 978-83-267-4804-2 978-83-267-5032-8
Autotagi:druk historia książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne szkoły średnie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 3 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo