Dorastanie w sieci:

jak wspierać i chronić dziecko dojrzewające w cyfrowym świecie

Tytuł oryginalny:
Growing up in public
coming of age in a digital world,
Autor:
Devorah Heitner
Tłumacz:
Agnieszka Wyszogrodzka-Gaik
Wydawca:
Wydawnictwo Kobiece Agnieszka Stankiewicz-Kierus (2024)
ISBN:
978-83-8371-344-1
Autotagi:
druk
książki
poradniki

„Dorastanie w sieci. Jak wspierać i chronić dziecko dojrzewające w cyfrowym świecie" to kompletny poradnik o tym, jak pomóc dzieciom dojrzewać i rozwijać się w świecie, w którym niemal każdy ich ruch jest obserwowany, porównywany i oceniany. Zamiast nakazów, kontrolowania, grożenia konsekwencjami i podwyższania poziomu stresu u młodych ludzi, Devorah Heitner proponuje skupienie się na charakterze i osobowości dziecka, oraz empatycznym wspieraniu go w poznawaniu samego siebie. W „Dorastaniu w sieci" autorka pokazuje, że dzięki mediom społecznościowym i stałej obecności online, granice prywatności są bardzo cienkie, a nawet znikome. Pomaga więc rodzicom i wskazuje, jak pomóc nastolatkom w poruszaniu się po granicach, tożsamości, prywatności i budowaniu reputacji w ich cyfrowym świecie. Możemy śledzić każdy ruch naszych dzieci za pomocą aplikacji, zobaczyć ich oceny w ciągu kilku minut od ich wystawienia i skupić się na ich cyfrowym śladzie, obawiając się, że jeden błąd może spowodować, że zostaną natychmiastowo skomentowane i zauważone. Jak więc nasze dzieci mogą dowiedzieć się, kim naprawdę są przy zerowej prywatności i narażeniu na ciągłe podleganie ocenie innych? Devorah Heitner pokazuje nam, że skupiając się na charakterze, a nie na groźbie złapania czy zdemaskowania, możemy wspierać nasze dzieci, by były autentycznie sobą. Opierając się na wieloletnim doświadczeniu w rozległej pracy z rodzicami i szkołami, a także na setkach wywiadów z dziećmi, rodzicami, pedagogami, klinicystami i naukowcami, Heitner oferuje strategie wychowania naszych dzieci w świecie, w którym wszystko jest pod kontrolą. Dzięki przystępnym historiom i popartym badaniami poradom, książka „Dorastanie w sieci. Jak wspierać i chronić dziecko dojrzewające w cyfrowym świecie" daje rodzicom sposoby na pokonanie uczucia przytłoczenia oraz niepowtarzalną szansę, aby nawiązać kontakt z dziećmi, rozpoznać, jak je wspierać i pomóc im zrozumieć, kim naprawdę są, gdy inni nie patrzą.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo