Sposoby na złość, gniew i dobre relacje:

workbook inspirowany terapią DBT

Tytuł oryginalny:
The Anger Workbook for Kids: Fun DBT Activities to Help You Deal with Big Feelings and Get Along wit
Autor:
Christina Kress
Tłumacz:
Urszula Ruzik-Kulińska
Wydawca:
Levyz Books (2023)
Wydane w seriach:
4 POTWORY I ZŁOŚĆ
ISBN:
978-83-66633-36-0
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
publikacje dydaktyczne
Źródło opisu: Biblioteka Pedagogiczna w Tarnowie - Katalog zbiorów

Książka rekomendowana przez psychoterapeutów dziecięcych. Książka-narzędzie, które może być stosowane zarówno w domu z rodzicem, jak i w gabinecie psychologa. Złość rzadko rodzi się w próżni, najczęściej odczuwamy tę emocję w kontekście relacji międzyludzkich. Często jest przykrywką dla wielu innych emocji, które w sobie nosimy. Opierając się na powyższych założeniach, książka przedstawia 35 aktywacji inspirowanych terapią dialektyczno-behawioralną. Niewiele teorii, dużo ćwiczeń, gra psychoedukacyjna i autorskie metody pracy psychologicznej inspirowane DBT, np. rozbrajanie bomby złości inspirowane analizą łańcuchową czy Domek Złości. DBT jest certyfikowaną metodą terapeutyczną o kliniczne udowodnionej skuteczności. Ćwiczenia mogą być też wykorzystywane w ramach elementarnej pracy psychologicznej. To pierwsza książka z serii 4 potwory i złość. Seria nawiązuje do 4 stylów radzenia sobie ze złością: apatyczny, pasywny, wybuchowy, asertywny. Workbook powstał z myślą o dzieciach, które złość odczuwają intensywnie i reagują wybuchowo.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo