Emocjonalne wampiry

Tytuł oryginalny:
Emotional vampires
Autor:
Albert J. Bernstein
Tłumacz:
Jolanta Kubiak
Wydawcy:
Dom Wydawniczy Rebis (2004-2020)
Świat Książki - Bertelsmann Media (2006)
Autotagi:
druk
książki
literatura stosowana
Więcej informacji...
2.0

Jeśli w Twoim otoczeniu jest ktoś, kto nieustannie pozbawia Cię energii i sił, koniecznie musisz nauczyć się bronić! Nieocenioną pomocą w tym zadaniu będą "Emocjonalne wampiry". Każdy zna takie osoby, przy których zawsze czuje się zmęczony lub traci pewność siebie. Niektórzy robią to zupełnie nieświadomie, a inni z premedytacją wpływają na ludzi ze swojego otoczenia, aby później podstępnie to wykorzystać. Przyszedł czas na naukę samoobrony. Emocjonalne wampiry można znaleźć wszędzie: w pracy, w rodzinie, wśród znajomych i przyjaciół, a także pod własnym dachem. Istnieje wiele ich odmian. Niektóre są pewne siebie i utalentowane, inne z kolei wykazują się wielką bezradnością, ale wszystkie bez wyjątku pożywiają się energią swojego otoczenia. Jak sobie z nimi poradzić? Najważniejszym krokiem jest rozpoznanie. Nie warto stosować technik obronnych na zwykłych osobach, które są normalnymi, szczęśliwymi i pełnymi energii ludźmi. Na szczęście autor poradnika postanowił przyjść z pomocą i opisał najpopularniejsze typy osobowości emocjonalnych wampirów. Wszystko to zrobił z przymrużeniem oka i ogromną dawką humoru. Wśród nich można wyróżnić bezwzględnych tyranów, egocentrycznych narcyzów, nieporadnych paranoików oraz aspołecznych hedonistów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Spodziewałam się trochę innej pozycji,może po prostu ta forma niezbyt mi odpowiada.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:rozpoznaj "wampiry" i naucz się z nimi walczyć
Autor:Albert J. Bernstein
Tłumacz:Jolanta Kubiak
Redakcja:Jolanta Kubiak
Wydawcy:Dom Wydawniczy Rebis (2004-2020) Świat Książki - Bertelsmann Media (2006)
ISBN:83-89120-19-4 978-83-247-0363-0 978-83-7301-503-6 978-83-7818-447-8 978-83-8188-060-2 978-7301-503-6
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki poradniki poradniki i przewodniki proza psychologia publikacje popularnonaukowe reprodukcje zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 40 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo