Ogarnij chaos, pokonaj stres:

Poradnik dla dzieci

Tytuł oryginalny:
Getting out of a stress mess!
a guide for kids,
Autor:
Michaelene Mundy
Ilustracje:
Robert W. Alley
Tłumacz:
Krzysztof Kurek
Wydawca:
Promic Wydawnictwo Księży Marianów (2000)
Wydane w seriach:
Pomocne Elfy
ISBN:
978-83-7502-983-3
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
poradniki

Najprostsza i najskuteczniejsza rada dla każdego dziecka przeżywającego stres: bądź sobą - bądź dzieckiem! Autorka, pedagog i psycholog szkolna, wyjaśnia, że stres bywa stanem naturalnym, gdyż dzieci na różnych etapach rozwoju stają przed wieloma wyzwaniami. Jeśli jednak ten naturalny stres zwiększa presja społeczna, ambicja, by stać się najlepszym we wszystkim, niespodziewane zmiany życiowe i problemy rodzinne - często okazuje się, że dzieci odczuwają zbyt silne napięcie i emocjonalny chaos. Ten przewodnik łączy mądre spostrzeżenia z praktyką życiową, by pomóc dziecku w uporaniu się ze stresem. Efekt końcowy? Mniej stresu, a więcej radości!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo