Terapia dialektyczno-behawioralna DBT

Inne tytuły:
podręcznik umiejętności dla nastolatków
DBT podręcznik umiejętności dla nastolatków
Tłumacz:
Robert Mitoraj
Przedmowa:
Kristen Dahlin
Redakcja:
Anna Englert-Bator
Wydawca:
Edra Urban Partner (2024)
ISBN:
978-83-68090-15-4
Autotagi:
druk
książki
poradniki
Źródło opisu: Książnica Płocka - Katalog zbiorów

Emocjonalne życie nastolatka bywa bardzo trudne. Na szczęście, ten poradnik odsłania ścieżkę prowadzącą do poprawy samopoczucia oraz odkrycia pełnego potencjału w podróży ku dorosłości. Opisane w nim umiejętności terapii dialektyczno-behawioralnej (DBT) to niezwykle praktyczne narzędzia, które pomagają radzić sobie ze stresem, utrzymywać równowagę emocjonalną i pewność siebie oraz budować trwałe i zdrowe relacje. Poradnik został napisany w formule gamifikacyjnej – jest pełen zabawnych aktywności i angażujących ćwiczeń, zbędny tekst jest zastąpiony komiksem, ilustracjami i klarownymi wyjaśnieniami tych prawdziwie magicznych umiejętności. dr Anna Englert-Bator Polskie Towarzystwo Terapii Dialektyczno-Behawioralnej Instytut Psychologii UR
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo