Terapia pedagogiczna:

zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć

Redakcja:
Ewa Małgorzata Skorek
Wydawca:
Oficyna Wydawnicza Impuls (2004-2021)
Wydane w seriach:
płyta CD 149 - aneksy
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
Więcej informacji...

Drugi tom książki pt. Terapia Pedagogiczna stanowi przegląd wybranych metod stosowanych w terapii pedagogicznej oraz zawiera obszerny materiał metodyczny mogący wzbogacić warsztat pracy terapeutycznej z dziećmi. Znalazły się tutaj rozprawy na temat muzykoterapii i treningu relaksacyjnego, metody Ruchu Rozwijającego, kinezjologii edukacyjnej oraz terapii dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt ze zwierzętami i wiele innych. Scenariusze zajęć zaś zostały opracowane z myślą o pracy z dziećmi przejawiającymi zaburzenia percepcji wzrokowej, słuchowej, z zaburzeniami lateralizacji oraz koordynacji ruchowej. Przedstawiono ponadto propozycje zajęć z dziećmi mającymi trudności z ortografią. Do każdego scenariusza zajęć opracowano pomoce, a w propozycjach zajęć podano przykład ich wykorzystania. Wszystkie pomoce do pracy korekcyjno-kompensacyjnej umieszczone są na dołączonej do książki płytce CD. Książka adresowana jest do pedagogów-terapeutów, rodziców nauczycieli w przedszkolach i szkołach wszystkich szczebli, a także studentów kierunków nauczycielskich.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Terapia pedagogiczna tom II zagannienia praktyczne i propozycje zajęć + CD zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć
Redakcja:Ewa Małgorzata Skorek
Autorzy:Lidia Kataryńczuk-Mania Barbara Milczarek Danuta Wróbel Beata Gordzelewska Renata Anna Hływa Alicja Lisowska Elżbieta Kalinowska Barbara Krempa Ewa Renke Elżbieta Kozak Ewa Zalewska Anna Mysiak Anna Bielecka Żermena Sidorczuk-Brzozowska Aneta Znajomska-Grochoła Małgorzata Niżnik Izabela Olszańska Marcin Łokciewicz Violetta Loba Eugenia Zarzyńska Jolanta Pilińska Teresa Marciniak Anna Górecka Dorota Laskowska-Kabała Małgorzata Raczykowska Elżbieta Tymińska Mirosława Markiewicz Dorota Czajkowska Alicja Grześ Bożena Świercz Anna Szczęsna Magdalena Dąbrowny Małgorzata Blimel Barbara Kosztowna Urszula Karska Barbara Augustyniak Monika Jędraszak
Wydawca:Oficyna Wydawnicza Impuls (2004-2021)
Serie wydawnicze:płyta CD 149 - aneksy
ISBN:83-7308-359-6 83-7308-571-8 978-83-66990-76-0 978-83-7308-857-3 978-83-7587-361-0 978-83-7850-037-7 978-83-8095-064-1
Autotagi:dokumenty elektroniczne dramat druk książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje fachowe scenariusze skrypty szkoły wyższe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo