Biologia

Inne tytuły:
dla maturzystów i kandydatów na studia
część ogólna
Autorzy:
Andrzej Joachimiak
Małgorzata Kłyś
Krystyna Żbikowska-Zdun ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Nowa Era (1994-2002)
Korona (1996-1999)
Małopolska Oficyna Wydawnicza Korona (1997)
Małopolska Oficyna Wydawnicza
Wydane w seriach:
W Pigułce
Autotagi:
druk
podręczniki
szkoły średnie
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:dla maturzystów i kandydatów na studia część ogólna systematyka i ekologia systematyka poradnik metodyczny dla klas 4-8 podręcznik dla klasy ósmej szkoły podstawowej zeszyt ćwiczeń dla klasy ósmej szkoły podstawowej
Autorzy:Andrzej Joachimiak Małgorzata Kłyś Krystyna Żbikowska-Zdun Krzysztof Smagowicz Robert Stawarz Janina Ślósarczyk Roman Gula Leopold Śliwa Robert Konieczny
Ilustracje:Robert Dzwonkowski Magdalena Wolnicka-Maryniak Marek Szyszko
Wydawcy:Wydawnictwo Nowa Era (1994-2002) Korona (1996-1999) Małopolska Oficyna Wydawnicza Korona (1997) Małopolska Oficyna Wydawnicza
Serie wydawnicze:W Pigułce
ISBN:83-85844-48-1 83-85844-61-9 83-85844-66-X 83-85844-82-1 83-86185-00-7 83-86185-06-6 83-86185-14-7 83-87724-10-6 83-87724-23-8 83-87998-07-9
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk książki literatura literatura stosowana podręczniki poradniki i przewodniki przewodniki publikacje dydaktyczne skrypty szkoły podstawowe szkoły średnie szkoły wyższe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 31 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo