Dostępność z GESTem, czyli krótki przewodnik po dostepności

Wydawca:
Wydawnictwo Moc Media (2024)
ISBN:
978-83-67133-65-4
Autotagi:
druk
książki
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Lesznie - Katalog PBP w Lesznie

Projekt "Chcemy być z sobą. Zwyczajni. Niezwyczajni" ma na celu przybliżenie tematyki niepełnosprawności oraz promowanie wiedzy o udogodnieniach i oznaczeniach wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami. Brak zrozumienia i wiedzy a temat funkcjonowania osób z niepełnosprawnościami może prowadzić do ich marginalizacji oraz utrwalania szkodliwych stereotypów. W związku z tym autorzy podeszli do tego zagadnienia z pełna powagą i odpowiedzialnością, ale również z odrobiną humoru. W przewodniku znajdują się praktyczne opisy różnych rodzaju niepełnosprawności, zasady savoir vivre oraz wyjaśnienia dotyczące oznaczeń i udogodnień, które ułatwiają codzienne życie. Na końcu publikacji zostały umieszczone komiksy, które w lekki i humorystyczny sposób podejmują temat niepełnosprawności.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo