8+2 i ciężarówka

Tytuł oryginalny:
Åtte små, to store og en lastebil
Inne tytuły:
Osiem plus dwa i ciężarówka
Autorzy:
Anne-Catharina Vestly (1920-2008)
Anne-Cath Vestly ...
Tłumacz:
Adela Skrentni Olsen ...
Ilustracje:
Marianna Oklejak ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Dwie Siostry (2015-20215)
Polityka Spółdzielnia Pracy (2007-2009)
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM
Wydane w seriach:
Cała Polska Czyta Dzieciom
8+2
Kolekcja książkowa Cała Polska Czyta Dzieciom Fundacji "ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom" oraz tygodnika Polityka
+2]
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.8 (5 głosów)

Nowe wydanie najsłynniejszej norweskiej książki dla dzieci. Małe mieszkanie, a w nim – duża rodzina. Mama, tata i ośmioro dzieci: Maren, Martin, Marta, Mads, Mona, Milly, Mina i mały Morten. Trochę im ciasno, za to bardzo wesoło. I tyle się u nich dzieje! Trzeba odnaleźć skradzioną ciężarówkę taty, pomóc babci wrócić do domu, zeswatać Henryka z Huldą Piętro Niżej, ugasić pożar... Ale gdy działa się taką zgraną gromadką, wszystko musi się udać! Książka ujmująca bezpretensjonalnością, pełna rodzinnego ciepła i poczucia humoru. To pierwszy z dziewięciu tomów serii o przygodach sympatycznej rodziny: mamy, taty, ośmiorga dzieci i babci. Każdy tom stanowi samodzielną całość. Seria doczekała się norweskiej wersji telewizyjnej i kinowej w latach 70., w której babcię zagrała sama autorka, oraz adaptacji filmowej w 2013 roku. Dalsze przygody bohaterów "8 +2 i ciężarówka" znajdziecie w tomie "8 + 2 i domek w lesie".
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Było fajne jak gasili pożar.
  • Bardzo przyjemnie napisane przygody wieloosobowej rodziny:) Czytamy z 7latkiem:)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Osiem plus dwa i ciężarówka Ośmioro małych, dwoje dużych i ciężarówka
Autorzy:Anne-Catharina Vestly (1920-2008) Anne-Cath Vestly Anne-Catharine Vestly
Tłumaczenie:Adela Skrentni Olsen Adela Skrentni Milena Skoczko-Nakielska
Ilustracje:Marianna Oklejak Adela Skrentni Olsen Anita Głowińska
Wydawcy:Wydawnictwo Dwie Siostry (2015-20215) Polityka Spółdzielnia Pracy (2007-2009) CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM
Serie wydawnicze:Cała Polska Czyta Dzieciom 8+2 Kolekcja książkowa Cała Polska Czyta Dzieciom Fundacji "ABCXXI - Cała Polska czyta dzieciom" oraz tygodnika Polityka +2]
ISBN:879-83-61174-20-2 978-83-61174-00-4 978-83-61174-20-2 978-83-63696-03-0 978-83-8150-192-7 83-61174-20-2 978-83-6174-20-2 978-883-63696-03-0
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza rodzina zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 27 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo