Psychologia: Struktura i funkcje świadomości:

kluczowe koncepcje

Tytuł oryginalny:
core concepts,
Psychology
Inne tytuły:
Psychologia [3],
Autorzy:
Philip G. Zimbardo
Robert Lee Johnson
Vivian McCann ...
Redakcja:
Maria Materska
Tłumaczenie:
Aleksandra Gruszka-Gosiewska
Małgorzata Guzowska-Dąbrowska
Ewa Czerniawska ...
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2010-2022)
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje naukowe
skrypty
szkoły wyższe
Więcej informacji...
5.0

Część 1 : Wrażenia zmysłowe i spostrzeżenia; 1. Jak stymulacja staje się wrażeniem?; 1.1. Transdukcja: przekształcanie stymulacji we wrażenia; 1.2. Progi: granice wrażeń; 1.3. Teoria detekcji sygnałów; 2. Zagadnienie psychologiczne Adaptacja sensoryczna; 3. Co łączy zmysły? Co je różni?; 1.4. Wzrok; 1.5. Słuch; 1.6. Porównanie wzroku, słuchu i innych zmysłów; 1.7. Synestezja: wrażenia między zmysłami; 4.Zagadnienie psychologiczne Doznawanie i doświadczanie bólu; 5. Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem?; 1.8. Przetwarzanie percepcyjne: odnajdywanie znaczenia we wrażeniu; 1.9. Niejednoznaczność i zniekształcenia percepcyjne; 1.10. Teoretyczne wyjaśnienia percepcji; 1.11. Zobaczyć i uwierzyć; 6.Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii; 7. Włącz myślenie krytyczne Percepcja podprogowa i podprogowa perswazja; Część 2 : Myślenie i inteligencja; 6. Jakie są komponenty myślenia?; 2.1. Pojęcia; 2.2. Wyobrażenia i mapy poznawcze; 2.3. Myślenie i mózg; 2.4. Intuicja; 7.Zagadnienie psychologiczne Schematy i skrypty pomagają ci określić, czego możesz się spodziewać; 8. Jakie umiejętności mają osoby, które potrafią skutecznie myśleć?; 2.5. Rozwiązywanie problemów; 2.6. Ocenianie i podejmowanie decyzji; 2.7. Stawanie się twórczym geniuszem; 9.Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii; 10. Jak dokonujemy pomiaru inteligencji?; 2.8. Binet i Simon tworzą Test Zdolności Szkolnych; 2.9. Amerykańscy psycholodzy zapożyczają ideę Bineta i Simona; 10.Zagadnienie psychologiczne Co można uczynić dla nieprzeciętnego dziecka?; 11.Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy składa się z wielu zdolności?; 2.10. Psychometryczne teorie inteligencji; 2.11. Poznawcze teorie inteligencji; 2.12. Kulturowe definicje inteligencji; 2.13. Inteligencja zwierząt; 12.Zagadnienie psychologiczne Wyniki testowe i samospełniające się proroctwo; 13. W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnice w IQ występujące między grupami?; 2.14. Jakie są dowody na to, że inteligencja jest dziedziczna?; 2.15. Jakie są dowody na to, że inteligencja pozostaje pod wpływem środowiska?; 2.16. Odziedziczalność (nie dziedziczenie) i różnice międzygrupowe; 14.Zagadnienie psychologiczne Programy treningu mózgu: czy są skuteczne?; 16.Włącz myślenie krytyczne Kwestia różnic międzypłciowych w zakresie zdolności; 3. Stany świadomości; 17.Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi?; 3.1. Narzędzia do badania świadomości; 3.2. Modele umysłów świadomego i nieświadomego; 3.3. Śpiączka i stany do niej podobne; 18.Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii; 19. Jakie cykle występują w świadomości na co dzień?; 3.4. Marzenia na jawie; 3.5. Sen: tajemnicza trzecia część naszego życia; 3.6. Marzenia senne: nocne widowisko; 20.Zagadnienie psychologiczne Zaburzenia snu; 21.Jakie inne formy może przyjmować świadomość?; 3.7. Hipnoza; 3.8. Medytacja; 3.9. Stany spowodowane działaniem środków psychoaktywnych; 21.Zagadnienie psychologiczne Uzależnienie i nałóg; 22.Włącz myślenie krytyczne Zrewidowany pogląd na nieświadomość. [k]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książkę polecam wszystkim, którzy interesują się psychologią. Napisana bardzo zrozumiałym językiem, a wszystkie zagadnienia są wytłumaczone z najwyższą starannością.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Psychologia [3],
Autorzy:Philip G. Zimbardo Robert Lee Johnson Vivian McCann Phillip G. Zimbardo
Redakcja:Maria Materska
Tłumaczenie:Aleksandra Gruszka-Gosiewska Małgorzata Guzowska-Dąbrowska Ewa Czerniawska Robert Lee Johnson Vivian McCann Dorota Karwowska Aleksander Wojciechowski
oraz:Robert Lee Johnson Vivian McCann
Wydawca:Wydawnictwo Naukowe PWN (2010-2022)
ISBN:978-83-01-16237-5 978-83-01-16242-9 978-83-01-16330-3 978-83-01-16331-0 978-83-01-19555-7 978-83-01-19558-8 978-83-01-19561-8 978-83-01-19564-9 97883011633313 978-83-01-16237-9 978-83-01-16300-3 978-83-01-16331-3
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk książki literatura literatura stosowana podręczniki psychologia publikacje dydaktyczne publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe skrypty szkoły wyższe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 37 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo