Pomelo ma się dobrze pod swoim dmuchawcem

Tytuł oryginalny:
Pomelo est bien sous son pissenlit
Tłumacz:
Katarzyna Skalska
Autorzy:
Ramona Bădescu
Benjamin Chaud
Ilustracje:
Benjamin Chaud
Wydawca:
Wydawnictwo Zakamarki (2012-2023)
ISBN:
978-83-7776-019-2
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
5.0

Czy słoń może mieszkać pod dmuchawcem? Jak najbardziej! Pomelo, słoń ogrodowy, ma długą trąbę - dzięki niej może robić dużo fajnych rzeczy, ale czasem trąba bardzo mu przeszkadza... Tak, w jego życiu zdarzają się smutne i szare dni, ale zaraz po nich nadchodzą dni radosne, a wtedy Pomelo potrafi cieszyć się życiem na całego! Zabawny i mądry komentarz do życia - nie tylko słoni! - dla dzieci i dorosłych. Świetne ilustracje Benjamina Chauda, którego znamy z książek o Bincie, Lalo i Babo. W tym tomie: 3 historie, 75 marchewek, 83 rzepy, 122 pory i 1 słoń ogrodowy.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo