Trucicielka

Tytuł oryginalny:
Concerto à la mémoire d'un ange
Autor:
Eric-Emmanuel Schmitt
Tłumacz:
Agata Sylwestrzak-Wszelaki
Lektor:
Agata Darnowska
Wydawcy:
Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix im. Henryka Ruszczyca (2023)
Znak Litera Nova-Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2022)
Wydawnictwo Znak Litera Nova (2010-2022)
Wydaw. Znak (2011)
Wydane w seriach:
Znak Litera Nova
ISBN:
978-83-240-1618-1, 978-83-240-1619-8
978-83-240-8465-4, 978-83-240-1618-8
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
3.8 (9 głosów)

Marie wyznaje na spowiedzi, że zamordowała swoich trzech mężów. Czy opisane przez nią zbrodnie to prawda, czy tylko perfidna gra, w której stawką jest dusza młodego księdza? Obsesja towarzyszy wszystkim bohaterom opowiedzianych w Trucicielce historii. Każe im walczyć - o rodzinę, sławę, miłość. Niszczy, ale czasem daje drugą szansę. Schmitt krok po kroku odsłania mechanizm obsesji - pokazuje, jak łatwo jedna myśl może zatruć życie. Opisując zmagania swoich bohaterów, autor uczy nas jednak czegoś ważnego: że nigdy nie jest za późno na zmianę, nawet jeśli nie zawsze dane nam będzie szczęśliwe zakończenie. [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Eric-Emmanuel Schmitt kolejny raz zachwycił mnie swoja książką złożona z 4 opowiadań. To niezwykłe dzieło literackie sprawia, że człowiek zaczyna zastanawiać się nad sensem swojego życia, a także chce zmienić się na lepsze. • Opowiadanie które przypadło mi najbardziej do gustu to ,, Elizejska Miłość'', w którym małżeństwo jak i wielka miłość zostaje pokonana przez rutynę i brak zrozumienia. Czy choroba wykryta u Catherine zmieni coś w ich życiu? Czy odnajdą wspólny język jak za dawnych lat? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie książce. • Serdecznie polecam ;)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo