Wszystkie nasze kłamstwa

Tytuł oryginalny:
Lies we tell
Autor:
Jane Corry
Tłumacz:
Anna Dobrzańska-Gadowska
Wydawcy:
Wydawnictwo Albatros (2022)
Legimi (2022)
ISBN:
978-83-6742-632-9, 978-83-6742-633-6
978-83-67512-46-6
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
książki
powieści
proza
4.5 (4 głosy)

„Porywające, hipnotyzujące arcydzieło” Kathryn Croft „To najlepsza z dotychczasowych powieści Corry” B.A. Paris „Cóż za lektura!” Teresa Driscoll Życie Sary przebiegało dotąd w przewidywalnym rytmie. Udana rodzina, kochający mąż, upragniona stabilizacja finansowa… Wszystko zmienia się jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, kiedy pewnego dnia jej syn Freddy wraca do domu i wyznaje jej, że właśnie dokonał zabójstwa. Chłopak błaga ją, aby ta pomogła mu w zamaskowaniu zbrodni. Zszokowana Sara postanawia nie dzwonić na policję i za wszelką cenę chronić syna przed wymiarem sprawiedliwości. Aby uwolnić Freddy’ego z sieci podejrzeń, będzie zmuszona posuwać się do coraz większych kłamstw. Pętla, jaką tym sposobem zawiązuje wokół swojej szyi, zdaje się nieubłagalnie zacieśniać… Mistrzyni brytyjskich thrillerów Jane Corry powraca w jeszcze lepszej niż zazwyczaj formie. „Wszystkie nasze kłamstwa” to dreszczowiec, który do ostatniej strony trzyma czytelnika w niepewności co do swojego zakończenia. To również wciągająca opowieść o dramatycznych wyborach, przed jakimi musimy nieraz stawać bez własnej woli. Decyzje, jakie podejmie Sara, na zawsze odmienią życie jej i jej bliskich. Czy wszystkie okażą się słuszne?

Jane Corry – najważniejsze informacje o autorce

Brytyjska pisarka, felietonistka i wykładowczyni. Autorka bestsellerowych thrillerów o tematyce psychologicznej. Przez kilka lat pracowała w więzieniu o zaostrzonym rygorze, gdzie prowadziła warsztaty pisarskie dla osadzonych. Pobyt tam stał się dla niej inspiracją do napisania swojej pierwszej powieści – „Żony mojego męża” – która podbiła serca czytelników na całym świecie. Sukces na polu wydawniczym nie przeszkodził jej w kontynuowaniu pracy jako dziennikarka. Regularnie publikuje bowiem na łamach takich magazynów, jak „The Daily Telegraph”, „Woman” czy „My Weekly magazine”. Corry na co dzień prowadzi również zajęcia z kreatywnego pisania w Uniwersytecie Oksfordzkim.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • do połowy książka nawet niezła. potem strasznie nudna, przedłużana, a zakończenie jednak trochę rozczarowujące
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo