Ola i Borys idą do szkoły

Inne tytuły:
Olâ ì Borisko jdut' do školi
Autorzy:
Justyna Ziółkowska
Dariusz Galasiński
Aleksandra Cieloch
Marta Emirsajłow ...
Ilustracje:
Paula Metcalf
Instytucje sprawcze:
II Wydział Psychologii
Centrum Interdyscyplinarnych Badań nad Zdrowiem i Chorobą
Tłumacz:
Olga Barabasz-Rewak
Opracowanie graficzne:
Rebecca Scambler
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
ISBN:
978-83-965710-1-4
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile - Katalog główny
Więcej informacji...

1 września rok szkolny w polskich placówkach powitały setki tysięcy dzieci z Ukrainy. Aby pomóc polskim i ukraińskim uczniom oswoić się z sytuacją, naukowcy z Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu i Uniwersytetu Wrocławskiego oraz studenci Koła Psychologii Klinicznej we Wrocławiu Uniwersytetu SWPS stworzyli drugi tom bajki terapeutycznej: „Ola i Borys idą do szkoły”. Książeczka skierowana jest nie tylko do uczniów, ale również do rodziców i nauczycieli. Pokazuje, jak radzić sobie w trudnych chwilach, ucząc, że mimo powierzchownych różnic wszyscy zasługują na szacunek i wsparcie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Olâ ì Borisko jdut' do školi
Autorzy:Justyna Ziółkowska Dariusz Galasiński Aleksandra Cieloch Marta Emirsajłow Oliwia Malińska Michalina Mazurek Jakub Michalik Julia Odelga Małgorzata Skrońska Gabriela Sorsa Anna Stachowiak Anna Szołomycka Paulina Woźny
Ilustracje:Paula Metcalf
Instytucje sprawcze:II Wydział Psychologii Centrum Interdyscyplinarnych Badań nad Zdrowiem i Chorobą
Tłumacz:Olga Barabasz-Rewak
Opracowanie graficzne:Rebecca Scambler
Wydawca:Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
ISBN:978-83-965710-1-4
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo