Rozłam w rodzinie:

jak uzdrowić relacje z bliskimi

Tytuł oryginalny:
Fault lines
fractured families and how to mend them
Tłumacz:
Agnieszka Kasprzyk
Autorzy:
Karl Pillemer
Karl A. Pillemer
Wydawcy:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (2022)
Uniwersytet Jagielloński - Wydawnictwo
Wydane w seriach:
Psyche/Soma
ISBN:
978-83-233-5147-4, 978-83-233-7356-8
978-83-233-7356-8
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
rodzina

Susan, mimo że ma dwóch synów, od lat święta spędza samotnie. Elena od dawna nie rozmawia z matką, a Roya zmuszono do wyboru między krewnymi a ukochaną żoną. Zerwanie stosunków z najbliższymi to problem milionów rodzin na całym świecie. Jest źródłem cierpienia, dotkliwego poczucia wstydu i osamotnienia. Karl Pillemer wskazuje najczęstsze przyczyny ochłodzenia stosunków w rodzinie oraz wpływ tej sytuacji na wszystkich jej członków. Na podstawie doświadczeń osób, którym udało się odbudować zerwane więzi, oraz wieloletnich badań ukazuje sposoby poprawy i uzdrowienia stosunków. Zaproponowane przez niego strategie i praktyczne wskazówki pomogą załagodzić konflikty i odtworzyć relacje z krewnymi. Książka Rozłam w rodzinie pozwoli Ci odbudować satysfakcjonującą więź z najbliższymi. To połączenie niezwykle szczerych i wzruszających historii, wiedzy naukowej i skutecznych narzędzi naprawczych, które wskażą drogę do pojednania. Dzięki tej książce: poznasz przeszkody stojące na drodze do ugody uporządkujesz i poprawisz relacje rodzinne nabierzesz dystansu i nauczysz się zapobiegać konfliktom Karl Pillemer podejmuje temat tabu, ukazując, jak dochodzi do rozłamów w rodzinie i jak otwierać się na perspektywę drugiej strony, by umożliwić proces pojednania. Doskonale łączy wrażliwość na ludzkie dramaty, z dyscypliną badacza-naukowca. Pisze obiektywnie, ale nie beznamiętnie. Nie staje po żadnej ze stron, a właściwie staje po obu. Wnika w dramat bliskich osób rozdzielonych przepaścią lęku, uznaje ich ból, ale nie gasi nadziei. Wskazuje jak wyjść z pułapki poczucia krzywdy, niezrozumienia, odtrącenia, jak przyjąć odpowiedzialność, uznać ograniczenia i skupić się na tym, co możliwe. Polecam tę książkę wszystkim, którzy zmagają się z rozłamem wśród najbliższych. Będzie też bardzo pomocna dla psychoterapeutów i innych osób zawodowo zajmujących się pomaganiem rodzinom. [nota wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo