Opowiadania Tadeusza Borowskiego:

Pożegnanie z Marią, U nas w Auschwitzu..., Proszę państwa do gazu, Bitwa pod Grunwaldem

Autor:
Magdalena Selbirak
Wydawca:
Wydawnictwo Edukacyjne Literat
Wydane w seriach:
Lektury Wszech Czasów
streszczenie, analiza, interpretacja
Lektury Wszech Czasów - Literat
69
ISBN:
978-83-7774-031-6, 978-83-8114-007-2
Autotagi:
druk
historia
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
szkoły podstawowe
szkoły średnie
Więcej informacji...

Szczegółowe i przystępnie napisane streszczenie czterech opowiadań Tadeusza Borowskiego („Pożegnania z Marią”, „U nas w Auschwitzu…”, „Proszę państwa do gazu”, „Bitwy pod Grunwaldem”) wraz z omówieniem problematyki zgodnie z aktualnym programem nauczania. Opracowanie zawiera również m.in.: plan wydarzeń, charakterystykę bohaterów (Tadka, Marii, Niny i innych), wyjaśnienie znaczenia tytułów, słowniczek ważnych terminów (np. zlagrowany, behawioryzm, reifikacja, stary numer), istotne cytaty, zadania sprawdzające (z kluczem odpowiedzi). Pomoc w przygotowaniu do lekcji, sprawdzianów i matury. Treść opracowania konsultowana z nauczycielami języka polskiego z wieloletnim doświadczeniem zawodowym.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Pożegnanie z Marią, U nas w Auschwitzu..., Proszę państwa do gazu, Bitwa pod Grunwaldem
Autor:Magdalena Selbirak
Opracowanie:Magdalena Selbirak
Wydawca:Wydawnictwo Edukacyjne Literat
Serie wydawnicze:Lektury Wszech Czasów streszczenie, analiza, interpretacja Lektury Wszech Czasów - Literat 69
ISBN:978-83-7774-031-6 978-83-8114-007-2
Autotagi:druk elementy biograficzne epika historia książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje fachowe publikacje popularnonaukowe szkoły podstawowe szkoły średnie zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 11 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo