Kurs wieczorowy

Tytuł oryginalny:
Evening class
Autor:
Maeve Binchy (1940-2012)
Tłumacz:
Monika Strupińska
Wydawca:
Prószyński i Spółka (1988-2002)
Wydane w seriach:
Biblioteczka Pod Różą
ISBN:
978-83-7180-918-7
Autotagi:
druk
powieści
5.0

Wieczorowy kurs włoskiego zorganizowany w jednej z dublińskich szkół miał w sobie coś szczególnego. Czy dlatego, że prowadziła go tajemnicza Signora, którą podejrzewano, że jest przebraną zakonnicą? Czy dlatego, że skupił ludzi o pogmatwanych losach, z różnych środowisk i o różnym poziomie intelektualnym?. Urzędnik bankowy, dama z najlepszego towarzystwa, gangster, samotna matka ze swą nieślubną córką - wszyscy ci ludzie na kursie nauczyli się o wiele więcej niż oczekiwali. Kiedy na zakończenie kursu wyruszają na wycieczkę do Włoch, każdy z nich jest całkowicie odmieniony. Źródło opisu lubimyczytać.pl.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Piękny zbiór powiązanych ze sobą opowiadań, które- choć różnią się nastrojem- stanowią wspaniałą całość. Tych, których nie zwiedzie banalna okładka czeka prawdziwa dawka dobrej prozy! Polecam zwłaszcza miłośnikom Włoch!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo