Ze złości

Autor:
Katarzyna Bonda
Wydawcy:
Muza Warszawskie Wydawnictwo Literackie (2022)
Legimi (2022)
Wydane w seriach:
Detektyw Jakub Sobieski
Seria z detektywem Jakubem Sobieskim
Jakub Sobieski
ISBN:
978-83-287-2359-7, 978-83-287-2362-7
978-83-287-2491-4, 978-83-672-6217-0
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
książki
powieści
proza
3.1 (9 głosów)

W życiu Jakuba Sobieskiego, znanego już Czytelnikom z powieści O włos, zaszły spore zmiany. Pożegnał się z myślą o powrocie do służby i zakłada właśnie agencję detektywistyczną, czeka jeszcze tylko na licencję. Z pracy w policji zrezygnowała także Ada Kowalczyk, która postanowiła poświęcić się karierze prokuratorskiej. Ich drogi krzyżują się już przy pierwszej sprawie.

Z więzienia wychodzi niejaka Aneta Bulandra, która przez całe osiemnaście lat odsiadki twierdziła, że jest niewinna: to nie ona zabiła Mariusza Hussakowskiego i postrzeliła jego żonę, a Natalia Hussakowska oskarżając ją, kłamała. Teraz Aneta zamierza walczyć o odszkodowanie za stracone lata, a Kuba ma jej w tym pomóc. Ale nie ona jedna próbuje go zaangażować. Propozycję współpracy składa mu również Wowa Kuglin, śmiertelnie skłócony ze swoim dawnym wspólnikiem Miłoszem Wrzesińskim. To w ich nieczynnym już dziś kasynie Warszawa Royal zginął Hussakowski. Rzecz w tym, że wszyscy zainteresowani kręcą, zatajają najistotniejsze fakty, udzielają fałszywych informacji i trudno dociec, czy rzeczywiście zależy im na odkryciu prawdy, czy też chcą rękoma Jakuba załatwić jakieś swoje ciemne interesy.

Detektyw wkracza w świat, w którym wielki biznes i jeszcze większe pieniądze, hazard, narkotyki, służby, media i życie zwykłych ludzi tworzą jedną splątaną sieć. I odkrywa ku swojemu zdumieniu, że w tej kwestii od mafijnych lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku nic się właściwie nie zmieniło.

Tymczasem padają kolejne ofiary. W czyim interesie jest ich śmierć? Któregoś z dawnych wspólników? Tajemniczego Firuzy, brata jednej z niegdysiejszych przyjaciółek, którego kolejne wcielenia wciąż zaskakują Jakuba? Pazernego spadkobiercy? I co było motywem zbrodni? Chęć ukrycia prawdy? Zemsta? Chciwość? Zraniona duma? Zawiedziona miłość? Czy po prostu… złość? W każdym razie wszystko wskazuje na to, że obecne wydarzenia to dalszy ciąg tragedii sprzed ponad dwóch dekad. A może jednak nie?

Jedno jest pewne: jeśli Jakubowi i jego zmontowanej przy tej okazji ekipie trafiać się będą sprawy choć w połowie tak skomplikowane, to na nudę nie będą mogli narzekać.

Realizacja dźwięku: Anton Borowy

Nagrania i montaż: Krzysztof Kiełbasa

Kierownictwo produkcji: Agata Bornus

Producent wykonawczy: PRL

Producent: Paweł Heba i Anita Rochalska Empik Go

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • To moje pierwsze czytanie książek Katarzyny Bonda. Autorkę znałam, ale nigdy nie czytałam żadnej jej książki. Jej książki to takie misternie tkane historie kryminalne, które dość trudno się czyta. Nie można na chwilę odkręcić wzroku bo zaczyna się tracić wątek. Czy polecam nie wiem, muszę jeszcze coś przeczytać, żeby wyrobić sobie zdanie.
  • Przeczytałem "na siłę". Mordowałem się strasznie. Serdecznie nie polecam.
  • Ciekawy pomysł na książkę. Autorka przenosi nas w lata 90-te dwudziestego wieku, rodzącego się wówczas kapitalizmu a także echa tamtych czasów dziś. Zakończenie, jak zawsze zaskakujące. • Polecam tę pozycję.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo