Uwięzieni w słowach rodziców:

jak uwolnić się od zaklęć, które rzucono na nas w dzieciństwie

Autorzy:
Agnieszka Kozak
Jacek Wasilewski
Wydawcy:
Legimi (2023)
OnePress (2023)
Grupa Wydawnicza Helion (2022)
Wydane w seriach:
Onepress
Sensus
Sensus (Wydawnictwo Helion)
ISBN:
978-83-283-8528-3, 978-83-283-9603-6
Autotagi:
audiobooki
dokumenty elektroniczne
druk
książki
poradniki
5.0 (2 głosy)

Słowa, które niszczą. Słowa, które budują

Sekielski Brothers Studio: Farbowanie życia - rozmowa Autorów z Małgorzatą Serafin

Od początku swojego życia funkcjonujemy wśród słów. To one nas stwarzają i kształtują, kiedy jesteśmy małymi i większymi dziećmi - istotami najbardziej wrażliwymi i bezbronnymi wobec przekazu ze strony rodziców, dziadków, opiekunów w przedszkolu i szkole. Słowa nadają nam tożsamość, słowami jesteśmy ubierani albo w siłę i poczucie własnej wartości, albo w oczekiwania społeczne, które wynikają z lęku, unieruchamiają. Słowa tworzą wzorce myślenia i działania, z którymi każdy z nas nieświadomie idzie przez życie.

Takie słowa są jak zaklęcia. Mogą odebrać głos, bo "dzieci i ryby głosu nie mają". Mogą zamrozić emocje, bo "chłopaki nie płaczą". Mogą zasłonić potrzeby - "nie rób kłopotu". Mogą zabrać odwagę wyrażania siebie, gdy wciąż słychać "nie wydziwiaj". Mogą uśpić w nas życie na długie lata. Na szczęście wobec tych słów-zaklęć nie jesteśmy bezbronni. Uświadomiwszy sobie, które fatalne sformułowanie steruje akurat nami, możemy je z siebie zrzucić, odwołując się do innych, uzdrawiających słów; możemy stworzyć dla siebie nową rzeczywistość i stać się w pełni sobą.

Bo słowa mają moc. Niszczącą lub uzdrawiającą. I tylko od nas ostatecznie zależy, do których się odwołamy

Posłuchaj inspirujących rozmów Agnieszki Kozak i Jacka Wasilewskiego:

Dlaczego dobrym prezentem dla dziecka jest wsparcie?

Co dobrego dać na Dzień Dziecka naszemu wewnętrznemu dziecku?

W mediach o ksiażce:

: Uwięzieni w słowach rodziców

: Czy możemy wpłynąć na schematy tkwiące w naszej głowie

:Rodzice uwięzili nas w słowach. Jak uwolnić się od zaklęć, które rzucono na nas w dzieciństwie?

:Słowa mają wielką moc. O ludziach uwięzionych w "zaklęciach" rodziców

Nowiny Gliwickie: Jak zareagować na złe świadectwo, jak towarzyszyć dziecku w wyborze szkoły? Nie rzucajmy na dzieci złych zaklęć!

:Psychoterapeuta: słowa wypowiedziane z miłością to najlepszy prezent na Dzień Dziecka

:Wybaczenie to uwolnienie się z emocjonalnych złogów, które w nas gniją

O mocy słów w Dzień Dziecka

:Jak uwolnić się od zaklęć, które rzucono na nas w dzieciństwie

:"Nie rób kłopotu" wyłącza człowieka. Oznacza: "zniknij", "niech cię nie ma"

:Agnieszka Kozak i Jacek Wasilewski o mocy słów i książce

Jak wychowanie wpływa na dorosłość?

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Rewelacyjna książka. Wielu z nas (szczególnie osób 40+) ciągle zmaga się z problemami z dzieciństwa i wielu się w tej książce odnajdzie. Oczywiście wiedza przyda się każdemu. Polecam ją również młodym rodzicom, żeby wiedzieli jak nie poranić swoich pociech.
  • Lektura obowiązkowa dla każdego, by zrozumieć jak zaprogramowali nas rodzice i nie przekazywać swoich leków dzieciom by wspierać ich rozwój.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo