Jak dawniej żyły dzieci

Tytuł oryginalny:
How we lived in ancient times
Autor:
Ben Hubbard
Ilustracje:
Christiane Engel
Tłumacz:
Kazimierz Pytko
Wydawcy:
HarperKids (2022)
HarperCollins Polska (2022)
Wydane w seriach:
Chcę Wiedzieć!
Akademia Mądrego Dziecka
Akademia Mądrego Dziecka (HarperCollins Polska)
ISBN:
978-83-276-6910-0
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe
4.0

Ci młodzi ludzie z czasów starożytnych nie mogą się doczekać spotkania z Tobą! Dowiedz się, jak wyglądało życie twoich rówieśników w starożytności. Sprawdź, co jedli, gdzie mieszkali, jak się bawili. Zwiedź dawne miasto Sumerów. Przejedź się konno po stepie Scytów. Pomaluj jaskinie z czasów prehistorycznych. Zobacz świątynie faraonów. Poćwicz z japońskim samurajem. Przeżyj podróż w czasie i poznaj dzieciństwo naszych przodków.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Zdecydowanie dobra, choć trochę prze­bodź­cowu­jąca­ lektura na więcej, niż raz. Będzie świetna jako pomoc przy omawianiu z dzieckiem poszczególnych okresów w dziejach ludzkości lub jako zbiór interesująco podanych naukowych ustaleń z interesującej nas tematyki.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo