Jak dawniej żyły dzieci

Tytuł oryginalny:
How we lived in ancient times
Autor:
Ben Hubbard
Ilustracje:
Christiane Engel
Tłumacz:
Kazimierz Pytko
Wydawcy:
HarperKids (2022)
HarperCollins Polska (2022)
Wydane w seriach:
Akademia Mądrego Dziecka
Chcę Wiedzieć!
Akademia Mądrego Dziecka (HarperCollins Polska)
ISBN:
978-83-276-6910-0
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe
4.0

Żyjąca w paleolicie Mat pokaże wam fascynujące malowidła naskalne i zaprezentuje najnowszą kolekcję ubrań ze skór mamutów. Hanisz oprowadzi was po sumeryjskim mieście Ur i nauczy grać w jedną z pierwszych gier planszowych. Z Arą ze starożytnego Egiptu poznacie świat faraonów – zwiedzicie piramidy i nauczycie się czytać hieroglify. Ki z plemienia Olmeków wyjaśni, skąd się wzięła gumowa piłka i jak przyrządzić pitną czekoladę. Suiko przedstawi cię szogunowi i samurajom na dworze cesarza Japonii, a Freya zaprosi na ucztę wikingów. To będzie niesamowita, zabawna i pouczająca podróż w czasie! Bohaterowie bogato ilustrowanej książki „Jak dawniej żyły dzieci” opowiadają o swoich domach, zajęciach i rodzinach. Poznajemy kulturę oraz styl życia ludzi z różnych stron świata i odległych epok.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Zdecydowanie dobra, choć trochę prze­bodź­cowu­jąca­ lektura na więcej, niż raz. Będzie świetna jako pomoc przy omawianiu z dzieckiem poszczególnych okresów w dziejach ludzkości lub jako zbiór interesująco podanych naukowych ustaleń z interesującej nas tematyki.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo