Dzwonią koleżanki

Tytuł oryginalny:
Copines à l'appel
Ilustracje:
Philippe Fenech
Camille
Tłumacz:
Maria Mosiewicz-Szrejter
Autor:
Christophe Cazenove
Scenariusz:
Christophe Cazenove
Wydawca:
Story House Egmont (2022)
Wydane w seriach:
Klub Świata Komiksu
Kumpelki
ISBN:
978-83-281-5607-4
Autotagi:
beletrystyka
druk
film i wideo
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki

Jessica chodzi do szkoły średniej i ma mnóstwo kumpelek. Jedne potrafią ją rozśmieszyć, innym może się ze wszystkiego zwierzyć, a jeszcze inne podziwia. Oczywiście są też chłopcy, tyle że oni pochodzą jakby z innego świata, co nie oznacza, że Jess nie chce im się podobać... Oto pełne humoru i niespodziewanych zdarzeń przygody nastolatki i jej koleżanek!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo