Dzieci bez lęku:

jak budować odporność psychiczną na każdym etapie dorastania

Tytuł oryginalny:
Parenting anxious kids
understanding anxiety in children,
Autor:
Regine Galanti
Tłumacz:
Małgorzata Małecka
Wydawcy:
MT Biznes (2024)
Laurum (2024)
ISBN:
978-83-8231-439-7, 978-83-8231-571-4
Autotagi:
poradniki

Książka oparta na CBT w podziale na etapy rozwojowe?od roczniaków po młodych dorosłych – z której dowiesz się, jak pomóc dziecku radzić sobie z lękiem w czasach kryzysu zdrowia psychicznego Podejrzewasz, że twoje dziecko miewa stany lękowe? To normalne, że dzieci czasem się martwią lub boją, jeśli jednak lęk przeszkadza im w codziennym życiu, czas poszukać pomocy. Autorka i psycholożka kliniczna Regine Galanti wykorzystuje klinicznie sprawdzone techniki zaczerpnięte z terapii poznawczo-behawioralnej, by dać rodzicom potrzebne narzędzia. Pokazuje, jak wspierać dzieci, by stały się odpornymi, niezależnymi i zdrowymi dorosłymi. W książce Dzieci bez lęku znajdziesz: • charakterystykę dziecięcych lęków z podziałem naetapy rozwojowe • narzędzia oceny pomagające rodzicom odróżnić niezdrowe czy problematyczne lęki od normalnych, przejściowych obaw • przedstawienie umiejętności zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej powiązanych ze stylami rodzicielskimi, które sprzyjają wychowaniu odważnych, dobrze przystosowanych dzieci • porady, jak wspierać odważne zachowania już od wczesnego dzieciństwa i modelować pozytywne podejście do lęku …oraz wiele więcej! Lęk u dzieci da się opanować – najważniejsze to zacząć od razu, aby dziecko nie traciło relacji, aktywności oraz wszystkiego tego, co sprawia, że dzieciństwo jest takie cudowne! Książka stanowi doskonałe źródło wiedzy, które pomoże twojemu dziecku stać się najlepszą wersją siebie i nauczyć się, jak radzić sobie ze wszystkim, co przyniesie życie. Dzieci bez lęku to niesamowity dar dla rodziców. Regine Galanti doskonale rozumie, przez co przechodzicie, i wie, jak wam pomóc. Ta książka powinna się znaleźć w biblioteczce każdego rodzica lękowego dziecka. – dr Seth Gillihan, psycholog kliniczny i współautor książki The CBT Flip Chart for Kids Dobrze napisana i przystępna instrukcja obsługi. Opisy rodzajów lęków charakterystycznych dla każdej grupy wiekowej są szczególnie pomocne. Konkretne strategie pomogą rodzicom radzić sobie z obawami dzieci i – co równie ważne – pokażą, jak nie podsycać tych lęków! – dr Thomas W. Phelan, autor książek Wychowawcze czary-mary i The Best Moms Don’t Do it All Regine Galanti jest psycholożką kliniczną i autorką bestsellerów zajmującą się lękami oraz zaburzeniami obsesyjno-kompulsywnymi u dzieci i nastolatków. Specjalizuje się w terapii poznawczo-behawioralnej: krótkoterminowej, praktycznej i skutecznej terapii pomagającej pacjentom zmieniać myśli oraz zachowania tak, by mogli przejąć kontrolę nad własnym życiem. Jej wypowiedzi pojawiały się w „The New York Times”, „Washington Post”, Buzzfeed i innych źródłach. Można ją znaleźć online pod adresem www.longislandbehavioral.com.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo