Jak rosną zwierzęta blisko nas

Autor:
Liliana Fabisińska
Ilustracje:
Justyna Hołubowska-Chrząszczak
Wydawca:
Papilon - Publicat (2022)
Wydane w seriach:
Od...Do
ISBN:
978-83-271-0577-6
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje dydaktyczne
publikacje popularnonaukowe
5.0

Dzieci pytają: co? jak? dlaczego? Seria "Od...do" odpowiada. Które zwierzę wygląda jak kwiat? Po co dżdżownicy siodełko? Jak pływa flądra? Czy jeżyki rodzą się z kolcami? Dlaczego króliki muszą jeść twarde rośliny?Pokazujemy i objaśniamy, jak rosną zwierzęta blisko nas - te, które możecie spotkać nawet na spacerze. Pytajcie śmiało! meduza, dżdżownica, pająk, krzyżak, mrówka, pszczoła, flądra, jaszczurka zwinka, sikora bogatka, kaczka krzyżówka, jeż, kot, królik, dzik Pełne szczegółów ilustracje, na których dziecko odnajdzie fascynujące elementy. Przystępnie napisany, zrozumiały tekst. Do tego trwałe, kartonowe strony. Książka, z którą trudno się rozstać.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Porządnie wydana całokartonowa książka nie tylko dla najmłodszych. Ilustracje harmonijne i piękne, przedstawienie tematu wybitne. Rewelacyjny dobrór gatunków dla przedstawienia najróżniejszych cykli rozwojowych zachodzących w świecie przyrody polskiej.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo