Anioł Pitou

Tytuł oryginalny:
Ange Pitou
Inne tytuły:
powieść
Autor:
Alexandre Dumas (1802-1870)
Wyd. w latach:
1928 - 2013
Wydane w seriach:
Pamiętniki lekarza
Biblioteka Przygód Romantycznych
Kolekcja Hachette
ISBN:
83-08-00654-X, 978-83-7739-716-9
978-83-7849-351-8, 83-03-00654-X
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.0

Akcja powieści rozgrywa się tuż przed wybuchem Rewolucji Francuskiej i w pierwszych jej dniach. Zabawny Anioł Pitou (┬Anioł├ to imię) w sposób dość nieoczekiwany znajduje się w centrum wydarzeń rewolucyjnych. 14 lipca 1789 roku patrzy, jak rozwścieczeni paryżanie burzą symbol absolutystycznej władzy Francji: Bastylię. Widzi wiele śmierci ważnych urzędników. Czy jego młody, i prężny, ale jednocześnie naiwny i niedoświadczony umysł jest w stanie objąć i zrozumieć powagę wydarzeń, których jest świadkiem? Spotykamy się tutaj z dobrze znanymi z "Józefa Balsamo" postaciami, takimi jak Gilbert czy też Andrea. Jak potoczyły się ich losy? Czy wszystko skończy się dobrze? [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:powieść Anioł Pitou T. 2
Autor:Alexandre Dumas (1802-1870)
Wydawcy:Hachette Polska (2013) Orbita (1995) Wydawnictwo Literackie (1958-1983) Wydawnictwo Łódzkie (1958) Biblioteka Rodzinna (1928-1958) E. Wende Księgarnia E. Wende i Spółka
Serie wydawnicze:Pamiętniki lekarza Biblioteka Przygód Romantycznych Kolekcja Hachette
ISBN:83-08-00654-X 978-83-7739-716-9 978-83-7849-351-8 83-03-00654-X
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo