Batman:

Venom

Autor:
Dennis O'Neil (1939-2020)
Ilustracje:
Russ Braun
Scenariusz:
Dennis O'Neil (1939-2020)
Tłumacz:
Katarzyna Rustecka
Wydawca:
TM-Semic (1994)
Wydane w seriach:
TM-SEMIC
Autotagi:
druk
film i wideo
komiksy i książki obrazkowe
książki
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna im. J.Słowackiego w Tarnowie - Katalog księgozbioru
5.0

Wśród ścieków i brudu Gotham umiera bezbronna dziewczynka. Nietoperzowi braknie sił, determinacji oraz wytrzymałości. Traci nadzieję na lepsze jutro. Zniszczonego Rycerza napotykamy w momencie, gdy zaczyna popadać w depresję, coraz mocniej przypominając obłąkanego degenerata. W czasie treningów przekracza granice swoich możliwości, walczy z demonami własnej duszy, dręczy go szaleństwo godne samego Jokera. Wtem pojawia się Jad – broń, a zarazem gwóźdź do trumny. „Supermoc ukryta w małej zielonej pigułce.” Mroczny Rycerz zażywa kapsułkę, a my jesteśmy już tylko świadkami jednej z najlepszych historii w dziejach Nietoperza. „Batman: Jad” to jedna z tych opowieści, które przypominają, że Bruce Wayne jest tylko człowiekiem. Nie posiada nadnaturalnych mocy, bazuje wyłącznie na własnym sprycie, intelekcie i wieloletnim treningu. To szaleniec co noc igrający z ogniem, którego obsesja na punkcie sprawiedliwości przekracza wszelkie granice. Obłęd Batmana, nawet bez zażywania narkotyków, stanowi kolejny atut przedstawianego dzieła. „Jad” wydaje się zdecydowanie lepszym tworem O'Neila od – również wydanego przez TM-Semic – „Miecza Azraela”. Powody ku temu są dwa. Po pierwsze – jest to opowieść cechująca się większą głębią od „(...) Azraela”, przepełniona wieloma warstwami interpretacyjnymi oraz dojrzalszą fabułą. Po drugie – dzieło stanowi jeden z reliktów unikających rozwiązań kojarzonych z superbohaterską sztampą lat dziewięćdziesiątych. [ppe.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo