Kocia Szajka i duchy w teatrze

Autor:
Agata Romaniuk
Ilustracje:
Malwina Hajduk
Wydawca:
Wydawnictwo Agora dla dzieci (2022-2024)
ISBN:
978-83-268-3863-7, 978-83-8380-059-2
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
3.0

Na premierze w cieszyńskim teatrze zebrał się tłum. Oto rozpoczyna się sztuka ze wspaniałą Heleną Černą w roli głównej. Nagle, ku przerażeniu widowni, scena zaczyna się poruszać, a czeska aktorka z krzykiem spada ze schodów. Kot Morfeusz nie ma wątpliwości – to nie mógł być przypadek. Kto i po co uruchomił mechanizm obrotowy, doprowadzając do nieszczęścia? Czy to duchy, jak twierdzi dyrektorka teatru? I co mają w tej sprawie do powiedzenia gadatliwe papużki Pola i Tola? Tę zagadkę może rozwiązać tylko Kocia Szajka – grupa doświadczonych detektywów, którym niestraszne są żadne kryminalne wyzwania!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • W cieszyńskim teatrze podczas spektaklu dochodzi do pewnego incydentu. Z niewiadomych przyczyn ktoś wprawia w ruch obrotową scenę, w wyniku czego aktorka odgrywająca na niej główną rolę doznaje urazu. Od tego momentu nie będzie mogła realizować swych dalszych scenicznych planów. Kto się dopuścił tego występku? Komisarz Morfeusz, zasiadający na widowni, od razu podejmuje się rozwiązania tej zagadki. Główną poszlakę w sprawie stanowi nagranie z monitoringu, na którym widnieją sylwetki dwóch osób przebranych za duchy? Świadczy to o celowym , a nie nieumyślnym działaniu sprawców. Zaintrygowana Kocia Szajka wkracza do akcji wraz z Walerką Koczy oczywiście, by rozwiązać tą tajemnicę. Serdecznie zachęcam Was do lektury. Kryminalne przygody cieszyńskich kotów są intrygujące, zaskakujące i bardzo ciekawe. Odganiają nudę w cień.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo